which reality is the dream

Haft så kul nere hos mamma och en massa att göra att jag glömde bort att jag tänkte lägga upp lite bilder här.

Jag har chillat med sötmixie, målat, låtit mamma toppa mitt slitna hår, och hjälpt Maria lära sig svenska över snapchat och facebook.

Jag blev även uppringd av rektorn på högstadiet för att bli erbjuden jobb som spanskalärare resten av terminen, samma dag som Eric också kom ner och var med mig i flera dagar. Det var i onsdags, snacka om att jag var hyper den dagen (syns på bilden nedan).

Vi hade världens roligaste shoppingdag på stan när vi träffade världens härligaste kille på typ 27 år som jobbade på jack&jones och hade bott i Umeå när han gått skola. (Han lyckades sälja en hel ny outfit till Eric, men det var han värd. Säger jag som inte pröjsade). Vi hade också världens trevligaste kväll med Julia och hennes kille i fredags. Även med min mamma och Sussie med en liten vinkväll till en början.

Och nu är jag i alla fall hemma och har catchat upp med Jobi, sagt hejdå till Eric som åker ner på praktik i ånge, och träffat Axel som för en gångs skull var hemma från universitetslivet i Umeå. 

Jag kom hem med tåget imorse och hade möte med rektorn på Älvåkra klockan 11, så nu när jag är lämnad i min ensamhet finns inget annat att göra än att lura mig själv att jag är lugn som jag vet inte vad eftersom jag har första lektionen med mina 8or imorgon. 
Det är bra. Jag lurar mig själv till sanningen. Det brukar vara så.



 
Det känns att det här med "tillbaka till verkligeheten" är ett välkänt och antagligen välanvänt begrepp. På något sätt känns min andra verklighet, nere hos mamma, som lite av en konstant dröm. Även andra ställen på jorden. Min lilla by där jag bott hela mitt liv är min verklighet. Vad händer om jag flyttar? För alltid? Kommer jag leva i en konstant dröm då. 

Det är roligt vad perspektiv gör med en. Och intressant hur alla tolkar saker. Hur alla säkerligen tolkar allt olika. Någon som inte bott på samma ställe mer eller mindre hela den personen liv till exempel? 
 

Kommentarer
Jobi säger:

Nu blev djup... Och man kommer skapa en ny verklighet om man flyttar länge tror jag lol

Svar: Haha.. <3 du har fan säkert rätt
Lina

2014-03-10 | 21:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback