"the start of something good"

Here we go! 28 augusti jobbade jag hela dagen, stressade som en galning och åt på Sibylla med pappa, hem och packade ihop det sista och åkte till Kallax. 



På Arlanda käkade vi på McDonalds innan vi failade totalt och missade alla mjuka fåtöljer som finns på utlandsterminalen, när vi letade efter sovplats för natten.



Så jävla bekvämt. (Vi hade lite diskret sällskap av en liten asiat-aktig kille i den andra träsoffan).
Det var förövrigt superkallt att sova sådär och jag höll på att frysa ihjäl.



(Det där är inte mitt långfinger även om det kan se ut så, - var fullt omedveten)



Godaste frullen nånsin. Från Max såklart, som jag åt när vi fått vår skönhetssömn, äntligen fått checka in, försökt hjälpa en söt indier med hans självincheckning, hittat mjuka bänkar, och satt oss för att vänta vid gaten. Välförtjänt, om du frågar mig.



Har inga bilder från när vi kom fram förutom godiset vi handlade då vi åkte på IKEA för att äta. Saknade redan Sverige?! Psh. Inte då. Nä men seriöst. Det gjorde vi inte. Tror jag. 

 
Vi kom fram vid tvåtiden på torsdagen. När vi hämtat upp vårat bagage och börjar gå ut, genom passkontrollen, ser vi först Liana (Cristinas mamma) som står och vinkar glatt. Hon pekar åt Cristinas håll där hon står och tittar ner i telefonen och verkar förhållandevis ointresserad. Hon trodde nämligen de var där för att hämta upp någon vän till Liana. Så när hon får syn på oss kommer tårarna, och ord som "näää, vad ni är elaka", som inte berättat nånting. Men glad blev hon. 

Vi åt på IKEA, åkte hem till lägenheten med grejerna, och gick sedan och handlade på Cora som var som ett stort Ica Maxi. Typ en galleria med olika affärer och ett enormt "hypermarket" med mat och andra grejer. Köpte en billig plattång för runt hundralappen. Efter detta åkte vi sedan till den stora gallerian och shoppade lite. Liana körde Cristina, Jobi och mig dit eftersom den var en bit bort.

Vi träffade Maria (Cristinas storasyster som är lika gammal som mig), och Midas, deras svenska utbytesstudent. Vi packade lite på kvällen, gick och la oss, sov fyra timmar, och åkte med tåg ut på landet till bergen i Transylvanien för att bo över helgen. Fredag till måndag.
 
Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback