the story of våran Umeå trip



Började min onsdag förra veckan hos mamma, åkte till Stockholm, fortsatte hem till byn, för att sen avsluta dagen i Umeå. Så det såg ut såhär ungefär: Ransta - Stockholm (Arlanda) - Luleå - Älvsbyn - Umeå. Tåg, flyg, bil. Jag hann vara hemma en timme, för att packa om väskan och duscha. Det var en rolig dag. 

Vi skulle bo hos Jobis syrra där hon för tillfället bor i ett kollektiv, i ett väldigt mysigt område med en massa "västerbottensgårdar". När vi kom fram till Umeå drog vi direkt för att gå på ett rap battle som Julia ville gå på, men det slutade väldigt roligt när vi, ink. killen som jobbade där, inte hittade det. Han hade trott vi skulle på vänsterpartiets möte. 

Vi gick på ett kafe med open mic istället. Sedan bjöd helgen på ett roligt medicinarspex som vi gick och tittade på, paltlagning, ett upprivet och vattenskadat kök, inflyttnings/utflyttningshemmafest hos oss, en massa studenter och musikstuderande, mycket städande och pantande av burkar, ätande av mackor, och checkade av stan. Hann även träffa Axel innan vi åkte hem i söndags, vilket var superkul. 

Hela helgen och Umeå och allt folk, och så som vi upplevde det, gav mig en känsla av hur jag alltid föreställt mig min mammas historier från 70-talet. Även vissa människors härligt underliga kläd- och hårstilar hjälpte till med detta. Grymt rolig liten upplevelse. Och kul att få en inblick i studentlivet, innan jag bestämmer mig för att fortsätta plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback