If you close your eyes, does it almost feel like nothing changed at all?

Man inser inte hur mycket man lär sig med tiden, och livet. Har lärt mig så mycket under det här året, så mycket av alla jag fått vara med och alla runt omkring mig. Jag är så tacksam för det, och för alla erfarenheter. Allt som hänt. Alla i min omgivnig.

Jag tror att jag har lärt mig lite att ta vara på saker, och att saker tar slut. Det är nånting jag alltid haft svårt för eftersom jag lätt fäster mig vid saker och människor, men efter ett år i USA blev jag bättre på att hantera det. Det är tråkigt att inte få gå till skolan imorgon och träffa alla, eller bara se dem och sitta på lektion i samma klassrum. Skratta åt allt som händer och alla som driver med varandra. 

Det känns som att hela livet har haft sina mål, men slutmålet har ändå varit studenten. Det där trygga som trots all jämt fanns där "jag har i alla fall gymnasiet och studenten kvar". Nu har vi inte det längre, och det känns på nåt sätt som att det är nu det börjar. Vad som börjar vet jag inte. Eller om det är slutet på början eller början på slutet (?) som jag nu kom på att en viss klok vän nämde för mig i fredags. Men imorgon börjar i alla fall nåt nytt. Möten, introduktion och "utbildning" för jobbet i sommar. 

Den senaste veckan kommer vara svår att nånsin glömma. 

 

Kommentarer
Jgran säger:

Kommer aldrig att glömma det! De är nu det nya startar. Tack för ett otroligt bra år, och en av de roligaste veckorna nånsin!

Svar: Tack själv Johannes! Kan inte säga det nog mycket till någon av er !
Lina

2013-06-09 | 21:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback