grillning på Kanis.

Tror inte jag haft en så rolig kväll på länge! Någon gång vid halv 8 hade dom flesta av oss tagit oss till Kanis för att grilla och köra skoter. Tänker ibland och funderar på hur vanligt sånt är där nere i dom södra delarna av sverige.. ? Det är en grej som jag verkligen älskar med att växa upp i en liten by här uppe. 
I alla fall så satt vi där och grillade korv, - jag, Axel, Jocke, Gran, Oskar, Axberg, och sen Frans och Malin. Det första jag, Jocke, och Axberg, gjorde var dock att, med största motivation, "gå och upptäcka saker" och traskade upp till toppen av kanisberget, där vi stannade vid den belysta (metal)granen. Påväg ner kommer Granström och Axel på skotern och möter oss där vi just börjat göra allt vi kunde för att åka nerför backarna sittandes eller liggandes. Det var sjukt mycket roligare än det låter, och då backen inte var öppen var det ju fritt fram att springa och slänga sig ner för dom branta ställena för att få så mycket fart som möjligt.
Vi stannade och grillade i flera timmar, och tror aldrig jag någonsin luktat så mycket rök som jag gjorde då jag kom hem. Kände till och med hur jag luktade själv så fort jag kom innanför dörren. 
Trots den jobbiga röken, och det något kyliga vädret blev det en så sjukt kul kväll, och en hel massa skratt! Allt tack vare så söta människor till kompisar. 
 
Innan vi drog hann jag också med gymmet, och löpbandet i över en timma då jag sprang 50 min. Hämtade dessutom pappa på Kallax, och höll på att köra ihjäl mig på vägen dit. Haha, nej nu ska vi inte överdriva. Fast ja, det var ganska illa. Som Axel sa då jag sa att det gick bra, "nej, det gick". Var osäker på vilken korsning man skulle ta höger i, så vid den första som kom, då jag inte hade en tanke på att svänga, ändrade jag mig plötsligt och tvärbromasade i typ 80 km/h och sladdade in på vägen. Med en bil bakom. Och körde fel. 
...
Det som var bra med det är ju att jag kommer aldrig göra det igen! O;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback