2012 ♥

Det har hänt så otroligt mycket det här året. Även om halva min tid i USA var i slutet av 2011 hann så mycket mer ändå hända under våren, efter att jag firat in det nya året på byu-i:s nyårsfest med Jessie och kompisar. 
Började på en liten sammanfatting av mitt år i förrgår men hann inte klart innan jag var tvungen att göra mig klar för att dra till Boden. Så fortsatte nu, och insåg att det inte var lite jag hade att sammanfatta. Men det har varit ett underbart år, nog det mest händelsefulla och givande året i mitt liv hittills. ♥


I januari köpte vi en fisk, Glen fick han heta. Efter många om och men. 

Gick på en hel del basketmatcher och hejade på the bobcats!

VI fick ballonger och en enorm kaka av Stephanie på alla hjärtans dag.

Hängde med tjejerna i Idaho Falls en hel dag och shoppade och gick på bio för att se the Woman in Black.

Firade Birgits födelsedag och krashade ett bröllop!

Hängde ännu mer med Birgit.

Drog till Las Vegas med lite utbytesstudenter och levde livet.

Blev en äkta amerikan i samma veva.

Tog en tur förbi Los Angeles och Hollywood över dagen.

Sommaren hade kommit och vi fick äntligen våra Yearbooks!

Vi sign:ade dom..

Lärde också känna mina bästa vänner i usa när skolan började lida mot sitt slut.

Mamma kom och hälsade på i fyra veckor och bodde hos oss!
Att ha två mammor i ett och samma hus.. är inte att leka med..

Men det var roligt!

Jessie and me, were being Jessie and me..

Drog på en campingtur med killarna och Lisa någon dag innan hon åkte hem!

Blev bjuden på middag hos min franska kompis Amelie efter vi varit och sett bio.

Berit hade avskedsfest.

Vi gick på prom och graduate:ade. ♥

Åkte till stugan, Yellowstone, Park City, och Salt Lake för att visa mamma.

Åkte båt och såg på drive-in bio med killarna.

Åt avskedsglass med Adriana och hennes söta syskon.

Lärde Jacob en massa svenska och knöt vänskapsarband.

Gick ut och åt typisk amerikansk frukost med Stephanie och Becca medan Jessie och Duane var bortresta och Cami på förskolan.

Lite senare samma dag drog vi på roadtrip till Logan (nära Salt Lake) och sov hos Jacobs mormor och morfar.. alternativt farmor och farfar..

Passade på att vänta på en buss som aldrig kom.

Och spenderade dagen i gallerian, och mycket tid åt att kolla på då killarna spelade schack, över allt och hela tiden.

Hade avskedsmiddag med svenska köttbullar som jag gjorde själv.


Fick också en avskedstårta av min fina familj.
Och morgonen efter kom den overkliga dagen då vi var tvungna att stiga upp, packa in mina väskor i bilen, och bege oss mot Idaho Falls och den lilla flygplatsen.
Efter tre byten och många timmar spenderade på flygen var jag "äntligen" framme i Stockholm där mamma hämtade mig. 

Kom hem till en fin svensk sommar, men med en hel del deprimerande regn.


Promenerade en hel del med hunden och fick mig ett blivande ärr som fortfarande är synligt. 
Åkte till Jojo i Stockholm och träffade henne igen efter ungefär 10 månader, stannade där några dagar, njöt av sommaren, åt glass, jordgubbar, och levde livet. 
Jag och mamma tog en liten roadtrip ner till Blekinge och släkt i Juli.

Kom hem till byn i augusti, tillbringade en av dom få fina sommardagarna som var på stranden med Anna.

Inredde mitt nya rum med lite fina minnen.

Fyllde 19 år och fick fina presenter av bästa Minna.

Jag och Anna åkte och dansade lite då och då efter ett långt uppehåll för min del.

Skolan började, jag fick en ny awesome klass, och jag började med körkortet.
Började med badminton, och efter några gånger och lite övertalande från oss var det inte bara jag, Jocke och Jonas som spelade. 

Var sjuk med en massa feber i några dagar och fick tillfälle att skypa med mina söta amerikanare.
Vi jobbade på att försöka få migrationsverket att låta Feras och hans familj stanna.

Solvor kom och hälsade på mig efter att vi inte setts sen USA i juni, vi drog ut med min klass en sista gång med Feras innan han skulle bli hemskickad. 
Jag klarade körkortet den 20 november!

Vintern kom..

och vi hade en supermysig dag på julmarknaden i Storforsen.
Hade tillslut en mysig jul med familj här hemma.
 
Mitt nyår var allt annat än vad det var förra året. Även om jag hade velat göra det lite annorlunda kunde jag inte ha önskat att få vara med några andra än dom fina jag fick vara med det här nyåret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback