exactly the friend i needed.

I onsdags var jag överlycklig för att jag fick gå till skolan igen. Stannade ungefär två timmar efter jag slutat och hängde till och med med på läxhjälp med dom andra bara för att det var roligare än att gå hem. Att titta på matte var till och med mer interesant. Sen var Frans söt och ville ge mig skjuts hem för han ändå skulle köra till gymmet (som ligger precis bredvid våran skola hahah). Tur att jag bor så nära. 
I torsadags hade vi en "må-bra dag" och åkte till Storforsen. Ungefär alla i klassen skippade bussåkanded och körde dit, alternativ åkte med nån som körde dit, lite härligt att ha kommit upp i körkortsåldern haha. I fredags intervjuade piteå tidningen, och en kommunsida, oss eftersom Feras och hans familj har fått definitivt avslag på deras asylansökan och måste åka tillbaka till Irak. Är sjukt stolt över min klass som kämpar och gör allt som går för att försöka hjälpa dom och ändra migrationsverkets beslut. A little faith in humanity restored, ungefär. 
Skriv gärna på namninsamlingen! Vi lyckades få över tusen underskrifter på mindre än två hela dagar. 
 
Då vi slutat i fredags försökte jag och Johannes få nån av dom andra att vilja hänga på och göra nånting, eftersom vi kände ungefär lika mycket (läs lite) entusiasm över att bara gå hem. Och sen inge mer med det. En fredagseftermiddag. Men, alla övergav oss, gick ut genom dörren och spreds åt sina olika håll. Hahaha.. så vi, jag och Johannes, bestämde oss iallafall för att gå och äta bara för att ha nåt att göra. På h2h (heart to heart). Sen gick vi och köpte mjukglass! Eller jag köpte (för att Johannes bestämde det), men bestämde att Johannes också skulle äta. Det var nog årets sista mjukglass! Andra också för den delen.
Men gott var allt! yum.
Sen hörde Jobi av sig och jag fick hänga med henne och Kajsa, Otilia, och Rebecca (i min klass) med några tjejer från deras gamla högstadieklass, och mysa i en stuga i Muskus med ost och kex och grejer. Så söta dom är som ville ha med nykomligen. Jag fick verkligen den bästa möjliga klassen,
Igårkväll var det fest i Lillträsk. Åkte dit med Jobi och fick skjuts hem av Alexander som chaffade för fyllisarna Andreas och Frans (i min klass) och Malin. Haha söta dom är då dom är fulla, lite sådär dumma, men söta. 
 
Idag hoppas jag att få åka till bästaste Minna  och se henne igen, har inte träffats mer än på skolan några sekunder då och då. Saknar min bästis, så det kommer bli så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback