busy times.

Idag hade jag min första körlektion på körskolan på morgon, känns bra att äntligen (!) ha kommit igång med körkortet! Dock så kändes den där splitternya lilla BMW:n lite högteknologisk för mig som är van vid en volvo 740 kombi. Men lite fräsig var den ju ändå så det var kul, det gäller bara att vänja sig vid en ny bil, vilket jag kommer göra förr eller senare.

Gick in på körskolan sådär lite i sista minuten i tisdags på lunchen bara tack vare att Jocke sa "men gå dit nu" då vi pratade om att teoristarten var samma dag. Så hann vara med på den! - Efter idrott med orientering i byn på inlines med Matilda, Jocke, och Johannes, och halft dött av rädsla för hur fort dom rullade i nerförsbacke. Hahaha vi måste ha varit en rolig syn. Iallafall jag och Johannes (mest jag som "ramlade" med flit för att det gick "för fort" nerför) som hela tiden hamnade långt efter Matilda och Jocke. Det var hur som helst rätt kul.
Så efter skolan och teoristart på körskolan blev det hem och äta middag och sen drog jag och Alexander på badmintonträning. Förövrigt hann jag till och med med ett besök hos tandläkaren för undersökning, och det visade sig att en av sköterskorna hade varit i USA som utbytesstudent då hon var ung! (Hade förövrigt inga hål! whoohoo!) Sen då jag gick till körskolan berättade hon som är lärare där att hon hade varit au pair i USA! Allt detta på samma dag, det är som att en helt ny värd öppnat sig för mig sen jag åkte. Haha.. Konstigt bara hur jag får reda på sånt hela tiden, det är ju inte som att jag går till alla jag träffar och bara "Hej jag heter Lina jag har just varit utbytesstudent i USA". Det bara kommer fram.

I onsdags var jag hos Minna hela kvällen (eftersom det inte blev i söndags), vet inte hur många back flashes jag fick under kvällen, det kändes som att jag inte varit där på så länge (hade nog inte det heller) men allt var precis som det alltid varit! Trots allt så var det ju där jag spenderade en stor del av min bardom (efter vi börjat skolan ...haha låter som att jag är gammal, medelålders ungefär). Upptäckte dock också att jag har på riktigt en liten fobi för ormar (eftersom hon har en). Intressant. 

Efter skolan idag drygade jag tills Alexander kom dit och vi gick och sen gick vi och åt på Okey. Sen gick vi och såg Hypnotisören, här i byn. Den var riktigt bra faktiskt! Stod att vi hade sverigepremiär på den. Lilla Älvsbyn. Enda gången det är folk någonstans på byn. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback