and there i went.

När jag klev på tåget igårkväll kändes det verkligen som att morgonen var hur länge sen som helst. Hade världens sovmorgon vilket var sjukt skönt, men efter det blev det fullt upp! Till skolan och gjorde bort engelskaprovet (som dom andra gör idag), spanskalektion, snabb lunch, religion, gick tidigare därifrån för att ha körlektion i två timmar och fail:ade ungefär 350 gånger.
Sen gick vi, klassen, inklusive skidåkarna/orienterarna, och åt ute till middagen för att vara med Feras en sista gång innan han och hans familj blir hemskickade. Det är verkligen så ledsamt.
 

♥ (sen måste jag bara påpeka att det var ungefär den minst osmickrande bilden på mig, eller det som syns av mig, någonsin. Måste bara poängtera det). 

Stressade sedan hem, bytte om, och tog med hela vägen till folkan från mitt hus (typ 100 meter) med cykel, och var där 17:45. Allt detta på ca tio minuter. Vi skulle nämligen mörkerorientera (för idrotten). Jag, Matilda, Johannes, och Jocke. Och (dom proffsiga) orienterarna/skidåkarna. Haha.
Mitt tåg skulle gå 19:43. Kom hem ungefär en halvtimma innan dess, men nog var det värt det. Det är inte varje dag man springer runt hela byn i jakt på kontroller medan man försöker undvika att bli tagen av dom som jagar en och samtidigt hinna till sin kontroll innan läraren ringer och man får minuspoäng. Jag och Johannes blev iallafall jagade av Matilda och Jocke och lyckades klara oss hela vägen. Roligt var det! Plus att det var sjukt stjärnklart och fint. 
Kom till tågstation några minuter innan tåget skulle gå. Men såklart var det försenat. Dock bara med typ en kvart.

Har ägnat morgonen sen jag kom hit till att hjälpa mamma med att släpa en massa skrot till släpet och upp på det. 
Klädd så jag känner mig lite som en skogsvaktare. 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback