älvsbyn, boden, skellefteå, manjärv.

I tordags åkte vi fårn skolan, fem fulla bilar, till Boden och Migrationsverket för att få prata med någon om deras beslut att utvisa Feras och hans familj. Vi fick prata med två hanläggare men så långt kom vi ju inte på, och om det var speciellt givande kan man ju fråga sig. Men det känns iallafall bra att, även om jag inte sköter snacket som mina klasskompisar (som jag är så stol över), vi gör allt vad vi kan för att försöka hjälpa och få situationen att ändras. 
 
I fredags drog jag och Anna till Skellefteå och dansade på maran i folkparken. Sjukt kul! Snacka om att jag hade ont i fötterna efter 6 timmars konstant stående och dansande i dom nya skorna. Men dom var trots allt supersköna, och ännu roligare, att dansa i! Vi åkte därifrån tjugo i 2 ungefär och kom hem nångång vid 3. Somnade efter  4 och sov till 3 på eftermiddagen igår. Skäms nästan lite.
 
Hade sen en supermysig kväll med klassen, mfl, i Matildas stuga i Manjärv igår, med bastu, dopp i sjön, maffia-spelande, och prat. Älskar verkligen min söta klass. Sen skämdes jag igen då jag vaknade upp vid 3 idag. Snacka om snabb vändning på dygnet. 
Men förutom denna dagen som bara varit fylld med tjorv, måsten, städning, tvätt, plugg, och körkort, så har det varit en superrolig helg, - med allt som jag tycker mest om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback