wednesday in the middle of the week.

Börjar med att be om ursäkt för min frånvaro! Illa! Men jag kände att då jag kom ner till mamma och var där på lovet gav det inte så mycket att blogga. Det var skönt att ta det lite lugnt och ha en mysig vecka iallafall! Och lite (annars så sällsynt) quality time med mamma. Missade ungefär tre danser som var här upp då jag var borta (vilket jag poängterade för mamma), så mamma var söt och tyckte vi kunde åka och dansa där nere, så det gjorde vi. Saknade dock alla duktigt pojkar (haha) jag brukar dansa med här uppe! Men det var ändå kul, och det är alltid roligt att bli en erfarenhet rikare. No matter what it is. Vi gick även och såg den nya James Bond (trots att jag aldrig sett någon av dom gamla), och jag måste säga att jag tyckte den var riktigt bra! Efter bion åt vi till och med på Kinarestaurang för att göra det där lilla extra, och gott var det! 
I övrigt tog jag tillfället i akt och gick och klippte mig på drop-in i stan (välbehövligt! Ingen större märkbar skillnad för andra, men nöjd blev jag iallafall! Speciellt då hon hade bäst förståelse och inte klippte av mig allt hår). Sen tog jag även en lite shoppingtur i samband med det. Det var en sån där toppendag i min smak. Haha. 
I övrigt var jag och mamma equally nördiga och hade våra slumpmässiga mer eller mindre långa Stargate SG1 maraton vid flera tillfällen. 
Sedan snodde jag även hem ungefär sju av hennes tio dvd-fodral (?), med ca sex skivor i varje, med ungefär fyra avsnitt på (!), så så fort jag får en stund över..!
 
(Fina hösten, i Sala)


 
Apropå stund över, så har jag inte haft så många av dom! Och kommer väl som vanligt inte att ha det heller. Men jag älskar det. Ärligt talat. Kom hem med tåget igårmorse 6:30 ungefär. Hem - Duscha - Skola. Sista lektionen idrott, kettlebells-styrkepass på ungefär hela timman (träningsvärken i benen nu alltså...), rusa iväg till körkortsteorin (fem minuter tidig! - knappt någon där - konstig känsla.. haha), hem och äta, badminton, hem och duscha (och dryga) och sova. Som dom flesta av mina senaste tisdagar har sett ut alltså! Det var dock sista teorilektionen igår. Idag var som vanligt första lektionen idrott. Bara jag och Matilda där! Killar... Vi körde speedminton vilken var sjukt kul! Lite som en blandning mellan badminton och tennis, fast konstigare, och med mycket coolare racket och bollar. Ungefär. För er som inte vet (som jag innan idag). Efter resten av dagens lektioner drog vi till idrottshallen och spelade innebandy. Vem som helst fick komma men det slutade med bara vi treor, 6 pers. Snacka om att man får jobba då, men det är också så grymt kul! Älskar verkligen bandy. Extra kul då jag typ inte spelat det på två år. Traskade sedan hem och snabbduschade innan min efterlängtade chebab-dejt på h2h med Minna! Och även Emma! Vi insåg bland annat att vi saknar scouterna. Den gamla goda tiden.. NAW, blir nästan sentimental! Speciellt då våran gamla scoutledare dog får ett par år sedan nu. Sötaste farbror Enar från Gotland. 
Ja, bara lite fyi sådär om ni ville veta. 
 
Och nu använder jag den värdefulla lilla tid jag har över till att blogga, inte till att faktiskt göra alla dessa hemprov och uppgifter som ligger och väntar på mig, - nej, till att blogga. Man får ju prioritera. Haha, nej men bloggen och ni söta förtjänar ett inlägg efter detta lilla uppehåll. (Även om det kanske blev en aning långt och oväsentligt).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback