the weekend.

Dagen slutade med en monopolkväll hos Frans med han, Malin, Axel, och jag (såklart). Spelade även mitt första riktiga spel av schack, mot Malin. Gick rätt bra i början (med lite tur, och hjälp från Frans) men det slutade med att jag förlorade stort. Kom trea i monopol, även fast det verkligen gick bra från början där också. Haha, jag och spel - och vinna - funkar liksom inte ihop. Oftast inte.
Började dagen med att plugga in spanskaglosorna till idag, (nästan) tidigt på morgonen (typ 8), cyklade till skolan, skrev spanskaglosorna etc och det gick sjukt trögt (det funkar verkligen inte att göra glosorna på på morgonen samma dag, man måste som sova på dom), slutade efter lunchen, cyklade hem och pluggade körkort, gjorde lite framsteg, övningskörde till affären, och åkte sedan hem och åt våra munkar med pappa innan jag körde till Frans.

Imorgon är det öppet hus på skolan. Jag ska prata om (mer, finnas till, skulle jag tro) mitt usa-år för dom nior som är intresserade. Mest troligt inte så många, dom (inklusive oss då vi gick nian) brukar ofta vara rätt blyga eller obrydda på öppet hus dagarna. Såklart inte alla! Men vi får väl se hur morgondagen slutar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback