Halkbana.

Idag har jag varit på halkbana för körkortet. Vi åkte i morse vid 7 (vilket innebar att jag fick stiga upp innan min livslust kommit igång för dagen, vilket dock gick förvånansvärt bra!) från byn till Piteå, och vi fick turas om att köra dit och hem. Jag, Agnes, Jocke, och Torben. Vi fick vara två och två på varje bil (med en Walkietalkie i varje bil så vi kunde kommunicera med, och få intruktioner av, Marita under tiden) och åka runt och prova bromsa, och svänga, osv, på både torrt och isigt underlag. Det första jag gör, då vi ska göra en undanmanöver i 40 km/h, är att sladda runt nästan ett helt varv. När vi sedan är klara med momentet och kliver ur bilarna hade till och med Jocke och Agnes från den andra bilen sett min lilla incident, och verkade hemskt imponerade. Haha, nej, skämt åsido, men dom skrattade åt det.
Kan ju tillägga att jag klarade det sen. Men alltihop är ju som upplagt för att misslyckas. Mer eller minde. Tycker vi alla var duktiga iallafall, haha, men det var sjukt kul! 
 
Hann tillbaka till skolan lagom till lunchen, svenskan, engelskan, och idrotten. Fick för första gången på länge traska hem med en gång och kunde i lugn och ro äta och vänta på badmintonträningen. (Dock började jag prata med mamma i telefon vid 6:50 och kom minst 45 minuter sent). Blev rätt glad då jag, med livet som insats, kunde cykla till träningen! Sjukt isigt på våran gata och vissa andra ställen, men eftersom det mesta smält och regnat bort var det ganska fritt fram i övrigt.
Imorgon ska vi treor som anmält oss åka till LTU. Taggad! Kommer nog bli kul. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback