wedding crasher's in the house tonight.

Okej så idag är det måndag. Birgits födelsedagsparty var ungefär det bästa jag varit på. We crashed a wedding!
hahah, so here's the story,
efter att vi spelat ett superkul  (och stressigt) spel och hang hej jag heter lina (haha oh my gosh, jag lämnade bloggandet och datorn mitt i allt och nu ser jag det där "hej jag heter Lina", och det var inte jag! Jag som bor i ett hus fullt av amerikaner? ;) haha, det var garanterat Becca. Anyways!). Så efter att ha hängt runt lite och spelat så blir Vilmas och Birgits värdbror tillfrågad att åka till ett bröllop, ta med sina kompisar, och få folk att börja dansa. Ett bröllop som (som jag förstod det) deras mamma kände till. Så vi åker dit, vilket bara det var kul - intryckta i två bilar.
I väntan på att ett Jake-åkte-in-the-trunk-och-hade-nyckeln-till-den-sista-bilen-så-dom-måste-åka-tillbaka-och-lämna-den-så-dom-andra-kan-komma-problem blev löst så gick vi in i "kyrkan" (lite mormonsk kyrka, inte kyrka i svensk bemärkelse utan mer vardagligt ställe) och kollde läget.
När alla tillslut hade kommit dit och dansen drog igång hoppade vi glatt in i linedancen och dansade på så gott vi kunde. Vi körde på genom någon till dans (som inte var linedance) tills jag plötsligt kände hur nån ryckte till i min tröja. Innan jag visste ordet av det var vi alla påväg utrusandes från rummet i skam och lycka för dom hade fått veta att vi crashat fel bröllop!
Vi stannade upp utanför dörrarna och konstaterade glatt att någon mer awesome hade vi aldrig gjort tidigare.
Hahah, helt underbart amazing.

Sen tog vi en sväng förbi the muli stake dance, försökte så gott vi kunde få liv i stämningen där alla mest stod stilla i sina lilla grupper och pratade.. men efter ett tag åkte vi tillbaka till Birgit och Vilma (eller ja deras grandparents house) och dansade på för oss själva efter att vi slagit sönder en pinata! Vilket jag aldrig gjort tidigare, så det var superkul!
en del av oss wedding crashers..! haha (hon som ser så arg ut, med rött hår, var förövrigt Birgits värdsyster.. ah. fast sen bytte hon familj).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback