'cause todaayy had to be a good day, 'cause today had to be a good good day.

(Haha, get it?? ..happyface! ..rubriken alltså?)

(Jag saknar fortfarande förra trimestern, menee) idag var bra!
Söta människor och hej i korridorena gör liksom allt. Inget fel på lektionerna heller.
Efter skolan åkte jag hem med Solvor i den gula skolbussen. Vi hängde runt lite, åt lite, hängde runt lite till, åt lite middag (keyword: lite. För..) sen gick vi ut och spelade basket (!), jag och Solvor och hennes v-syskon. I just looove basketball.. ! why haven't I realized this sooner!? Anyways. Efter länge då alla andra tröttnade och gick in (och mina lilltår dött lite grann igen pga springandet i mina converse) så tog vi en liten upptäcksfärd över fälten som ligget bakom deras backyard (bra för tårna där då). Sen började det bli riktigt skumt (som i mörkt, inte som i läskigt) så vi gick tillbaka ..

(där jag hade en av mina blonda stunder i mörkret då vi närmade oss ett hus:
..that's a nice house, it looks cosy! ..except for that Jesus painting..! (stor fet sak som syntes ut genom det stora fönstret)
Solvor: .... that's our house).

Och så, sist men inte minst, gjorde vi brownies! Smaskigt värre. Lite välförtjänt sådär också (säger vi) efter all basket och allt gående.
Sen kom min v-pappa och hämtade mig med en pågående basketmatch påskruvad på radion, mellan BYU provo och Iona (kom bara ihåg det namnet tack vare alla folks facebook-status-uppdateringar). BYU hade legat under med 25 poäng (!) men tog igen det under hela matchen och vann med 5! Snacka om bra jobbat. Dom var typ uppe i över 70 poäng, båda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback