You've been swedished.

Igår på pe:n formades ett nytt uttryck. Medan jag började lyckas get people out, då vi spelade lightening (baskeboll spelet där man åker ut om man missar korgen och personen som skjuter efter en makes it innan man själv gör det), hörde jag med halva min uppmärksamhet hur dom killarna som åkt ut, som stod vid sidan av, pratade och sa nånting om "swedish" eller "sweden".
Sen fick jag höra: "when you get someone out we say that they've been swedished". Haha. Efter det hördes inte bara "You've been swedished" men även nåt hejarop i stil med "swedish" (vilket kanske inte makar så mycket sense?). Och det var kul att förtoendet för att jag skulle få ut folk som fått ut folk så dom som åkt ut skulle komma in igen (haha! hängde ni med?) genom att nån kille flera gånger sa "She's gonna make it!".
Fick även fler high fives än vanligt. Hur ska jag kunna låta bli att high fiva folk då jag kommer tillbaka till Sverige?? haha. Det är ju mest töntigt där hemma. Right? Lite mellanstadie sådär. Här känns det lika normalt som det är, och det ger ju alla en sådan kompis attityd.


Efter skolan igår tänkte jag och Jessie gå på bio, men det blev inget då Jessies kompis som skulle följa plötsligt inte fick. Istället tog vi en sväng till Broulims. Haha. Vi köpte massa popcorn och en kakmix så vi fick en smaskig brownie fudge sak att käka på medan vi kollade på captain america hemma i soffan istället. Tillslut blev vi alla alldeles för trötta och Jessies kompis åkte hem så vi såg inte klart den.

Ikväll har Vilma sitt birthday party. Ska bli kul!!
Nu måste jag läsa ungefär en hel fet tjock bok eftersom vi måste presentera en book recommendation på tisdag. Och ni trodde väl inte att jag nästan är klar?
Vi är förresten lediga på måndag! Då är det presidents' day.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback