little things that makes me happy here.

Så idag har varit en toppendag. Bara allmänt sådär.
På engelskan, första perioden, håller vi på att göra pamphlets.. um..flyers fast ... typ broschyrer (!!) haha. Som vi faktiskt ska "ställa ut" på olika företag och sånt. Ännu en av Mr. Hagges udda idéer. Tydligen är både vi och han trötta på att jobba med saker som inte påverkar någon på riktigt i livet. Så det här skulle såklart påverka folk directly. Och så. Haha, ändå rätt så kul. Om man tänker efter är han lite awesome.

Vi röstade på vilka tre pamphlets vi skulle distribuera i dag. Min fick två röster. haha! Dock så är jag inte besviken, jag var verkligen inte den enda som inte fick så många röster. Många fick typ 1, 0, eller två. Sen den gruppen som vann (vilken var den enda gruppen som faktiskt var en grupp, - på två killar) fick typ 16 röster. Jag tror det handlade rätt mycket om hur vi faktiskt presenterade våran idé för klassen, vilket den ena killen i gruppen gjorde så sjukt bra (jag fattar varför vissa personer lyckas bli presidenter och hålla tal och hålla på) medan jag å andra sidan, då presentationsdelen kom lite som en överaskning, mest sa "ah jag skrev om det här och det här och om hur det funkar bla bla bla". Haha. Men dessutom, när Mr. Hagge skrev ner två röster bredvid mitt namn, och mitt ämne, på tavlan sa han: "..ah that's too bad.. that one's interesting". Vilket han inte sa om de andra! Och the other thing var en av killarna som vann med deras pamphlet, - han som presenterade det hela så bra, röstade på min! Haha. Det tar som nåt postitivt, jamenar, the guy who everybody voted for, voted for mine? Oookej, never mind nu, det var ju inte direkt nåt presidentval vi pratar om här. (Förövrigt är det ganska roligt, för vi jobbar som om vi skulle vara på ett riktigt företag, - olika grupper och ansvar mm.. förresten röstade vi även fram två till av pamphletterna).

Idag lyckades jag också scora så många three pointers på pe:n och get Tyler out så många gånger i "lightening" (ett sorts basket spel), so eventually I got ett halvirriterat "you're freaking amazing..?!" haha.
Vi spelade fotboll - fick en touch på ryggen och ett "good job girls". Svarade "thaaanks..", även fast jag mest hade lust att säga "NOT SO MUCH, Noo.." men kände att det kanske skulle vara lite rude. Så jag tog till mig (den osanna) komplimangen.
På sista lektionen idag, foods & nutrition, hade vi en field trip till Broulims! haha. (typ ica/konsum.../coop - ish. ifall I haven't made that clear tidigare:) Det fick mig att tänka på det där avsnittet av Snobben då de åker till ett muséum för ett studiebesök, men, uhm.. carl eller vad han nu heter, Charlie Brown, och hans co. råkar gå in på en mataffär istället. Förutom att det faktiskt var dit vi skulle då. Hahah.. det var hemskt kul in my mind iallafall.
Jag gick också på track practise efter skolan. Det var ju inte så himla kul, men känns skönt att träna! Jag sprang 15 laps med Kiana, runt the track som är ovanför the basketball court, och med tankte på att de har tränat ett par veckor redan så är jag nöjd iallafall. Det blir nog roligare med tiden, då jag faktiskt vet vad vi håller på med. Styrketräningen är förövrigt ganska fri, vi har typ ett papper att gå efter.

Nu ska jag nog mysa ner mig i sängen (!) så fort jag bara kan. Bara jag tar mig ur sängen tomorrow morning så känner jag nästan för att längta efter ännu en dag i skolan (.....) ! Hahah, hur ofta hör man någon säga det (respektive läsa att någon skriver det)? Men ärligt talat. Skolan är sååå mycket roligare här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback