Skrivet igårkväll men internet dog. (hela inlägget-uppdaterat pga internet problemet)

Så idag var det "måndag". Tekniskt sett tisdag. Men vi var ju lediga igår på grund av presidents day.
Jag har dragit på mig en hemsk förkylning. Tack och lov ingen influensa, men näsan och ögonen rinner och halsen/lungorna har ljud för sig. Lite varm känner jag mig också ..eller vad sägs om het?? (haha nej jag skojja bara). Fick huvudvärk nu med, såhär efter att jag kom hem från matchen på skolan. Sista home gamet, mot Rigby!! Åh, vi forlorade.. men det var så intense!
..öh, vars tog Ö:et vägen i "förlorade"? Menade såklart förlorade. Haha.

Imorse drog jag mig ändå till skolan för att inte missa att göra min bokpresentation-rekommendation-grej first period in english class. Det var en oral presentation så vi behövde inte ha nåt nerskrivet eller något annat kreativt. Vilket var rätt skönt. Men resulterade i att jag, lite tack vare av min förkylning också, inte orkade bry mig så mycket. Så jag imroviserade mest, babblade fram nåt i stil med "ah jag läste den här och den är skriven av hon och den handlade om det där, och juste den är nog skriven för äldre tonåringar och uppåt för vad den innehåller... och ah jag gillar den, alla skulle nog inte gilla den, men jag gör det, för juste ah det är en historisk novell...." hahah.. Dessutom hann jag knappt läsa halva boken.. så jag kollade på filmen istället..
One down, three more to go. Då det gäller uppgifter i engelskan den här veckan alltså. Har dock redan skrivit klart uppsatsen för veckan ("weekly writing") eftersom jag trodde den var due idag.

Och in third period idag kladdade jag förvånandsvärt lätt fram en rough draft av en uppgift som vi ska presentera imorgon (det tror jag ju inte jag kommer göra dock, nej..), på torsdag, och eventuellt på fredag. - "This I believe". Vi ska visa vår sårbarhet inför klassen (så att vi kan view eachother as people, intead od objects, - obstacles that are in our way), och berätta, på vilket kreativt, eller okreativt sätt vi vill, om våran identitet. - Om den viktigaste aspekten av våran identited.

Vad stolt jag blir över mig själv. haha. Jag som freakade ur lite över alla uppgifter och kände lite för att ge upp och inte bry mig så mycket. Nu behöver jag bara göra klart några uppgifter på internet. Fast jag bryr mig inte så mycket.

..haha, inte om dom iallafall. Dom ska vara klara imorgon..

Anyways, så fort jag får tid att överföra bilder till datorn ska jag visa lite bilder från Vilmas birthday party och från matchen idag! Jag filmade till och med massa under matchen ikväll. Kanske kan få upp någon video också så småningom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback