when time flies by.

Hemskt ledsen för dålig uppdatering! Har haft så mycket att tänka på senaste veckan. 

Nu är det i alla fall jullov. Så mysigt. I veckan hade vi innebandymatch mot skidlinjen, vi förlorade med 5-2, men jag tycker vi kämpade grymt bra. Och det var roligt så hur som helst spelar det inte så stor roll. Igår hade vi bandyturnering, eller spel och sånt inne på skolan för dom som valde det. Mitt lag förlorade hela tiden. Förutom sista matchen, 1-1! Haha. 
Hängde med Johannes och käkade på grillen efteråt, innan jag gick hem och tog lov. Hängde hos Jobi med henne och Cristina och Axel och Alexander på kvällen igår och kollade på Pitch Perfect. Bra film! 
 
Idag åkte jag och mamma in till Piteå (gryyymt skönt och enkelt att köra automat, fast saknar alltid att växla, gillar det) och gjorde lite julklappsshopping, i 30-gradig kyla. Eller okej, inne i stan var det nog - 25. Men i byn har det varit runt - 30. Härligt värre norrbotten! Haha you gotta love it. 
Har slagit in en massa julklappar sen vi kom hem, och klätt granen.
Den enda som stör den mysiga julstämningen är min ilska på mig själv över att jag har två hemprov ogjorda som ligger och väntar på mig som jag svärord säkert bestämt mig för att göra NU. Snabbt, under lovet. Så jag får det ur världen. Finns inte ord för hur jag skäms över att jag inte gjort dom än. 
Men, nu var det ju jul här. Right? 
Impulsköpte världens mysigaste fluffiga filt idag också. Passar perfekt med mina juliga pyamasbyxor och min nybäddade säng med julsängkläder. Ska det va så ska det va. 
Skoja, det bara blev så. Men det är rätt mysigt i alla fall.
Nu ska jag  bara kolla ikapp julkalendern också.
 
Och just det, vi överlevde visst 21/12. Surprise.
Fast i tisdags var det bra nära att det såg ut som byns ände, då detta inträffade..
Nej, skämt å sido. Men då någonting (faktiskt) händer i byn så är det inte få som uppmärksammar det. 
Inser att min kommentar, "varför släcker dom inte?", på väg dit, kanske inte var den smartaste trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback