da'n före doppareda'n.

Har kört runt som en galning på byn ikväll och gjort en massa mysiga julärenden. Efter jag och mamma och pappa julhandlar lite på konsum körde jag hem dom och åkte tillbak till ica för att köpa en ask aladin eftersom det var slut på konsum. Ingen jul utan en aladin chokladask inte! 
Sen tillbak till konsum och passade på att köpa några extra små julklappar till mamma och pappa, som jag spanade in innan. Sen körde jag till Ida som är hemma i byn för att lämna en julklapp till henne och blev inbjuden på te och nybakade godsaker med hennes familj och Kalle. För att inte bilen skulle bli allt för kall i denna 30-gradiga kyla kunde jag inte stanna så länge, men det var supertrevligt! Sist åkte jag till Anna och gav henne sin julklapp. Fick också helt oväntat en ganska stor och spännande klapp från henne! Och förutom det en mysig vit stickad kofta med pälsluva som hon skulle slänga bort. Var kul att hälsa på hos henne då det var så länge sen, och få prata om en massa som man har bästatjejkompisar till. 

Har även ägnat dagen åt att skriva på religionhemprovet och jobbar på sista frågan nu. Snart har jag altlså bara psykologihemprovet kvar. Plus ett par böcker att läsa, men det är ju ingenting. Och nu är klockan 00:22 så "idag" är (blir) det tekniskt sett julafton.. Men det sparar vi att säga till imorgon!
Jag kan inte komma ihåg att jag känt så här mycket julkänsla på ett bra tag (flera jular). Så underligt. Det ligger nog i detaljerna, och vilken inställning man har. Har tagit det så lugnt i år och inte stressat och bara tänkt på det mysiga och juliga, och gjort sånt som är mysigt och juligt. En jul i USA kanske också gjorde sitt, lite grann. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback