oh summer.

(Så jag har försökt ladda upp bilder ända sedan i tisdags men det funkar aldrig!? Får hålla på tretusen gånger innan jag lyckas få upp alla. Nu gjorde jag det iallafall. Bara tre dagar försent sådär. Men nu vet ni vad min frånvaro berott på).
Jag och Anna bestämde oss för att ta vara på den varmaste dagen på ett bra tag och tänkte att det blir ju inte så mycket bättre. Så vi åkte till Korsträsk och badade. Premiärbad den här sommaren! Utomhus iallafall. Det är ju sorgligt. Och så synd att jag inte bror precis vid älven längre. Men vi hade kul! Och det var så härligt.







haha dåligt försök med solen i ögonen.. så jag prövade från andra hållet

det gick väl sådär det med, men ny Bikini! Excited.




tried to strike a pose men det gick väl sådär..!




I onsdags plockade vi blåbär. Sen befann vi oss i parken där dom hade loppis och stötte på tobbe, som stod där och sålde grejer, som jag inte heller sett på hur länge som helst, superkul! 
I torsdags åkte jag till Luleå för ett besök hos tandregleringen. There's good news and bad news.. Dom dåliga är att om jag fortsätter med tandställning och för bort lite gluggar och annat så kommer mitt underbett bli större igen och då skulle en käkledsoperation vara nödvändig (har alltid varit ett alternativ om jag ville) men om vi låter mina tänder vara som dom är nu och gluggarna inte stör mig är jag klar med tandställning och allt vad det heter! Jag tror inte jag kommer operera käken på grund av riskerna och att jag egentligen inte har några problem, om man säger så. Okej mina tänder stör mig lite, men egentligen inte, inte nog mycket för att jag ska vilja ta risken. Såå, jag behöver inte ha tandställning igen! Wihoo!
Efter tandläkarbesöket träffade jag Ida på stan innan vi åkte hem till hon och hennes killes lägenhet och lagade supergod middag. Sååå kul, hade inte träffat henne sen min födelsedag förra året heller! Så det var på tiden nu när jag har kommit hem. 
Igårkväll drog jag mig med Anna och följde med och dansade i Käcktjärn och det var förvånansvärt kul igen! Efter att ha varit borta från det i ett år kände jag innan mest: "ähh.. vad töntigt det är ju inte såå kul.." Men att dansa med killar som faktiskt är riktigt sjukt bra är ungefär det roligaste som finns! Så vi drar dit nästa fredag igen. 
Ikväll kommer min faster förbi och hon, pappa, och jag ska grilla och greja. Det blir nog mysigt med lite familjetid!
Och på måndag börjar skolan. Jag ska äntligen få sista året på gymnasiet överstökat. Och lite tur som jag har att Anna inte är bra på att bestämma sig och började om två gånger så kommer vi gå ut trean tillsammans och ha vårat projektarbete ihop. Kommer kännas konstigt att gå tillbaka till gymnasiet på måndag.. men lite taggad är jag faktiskt. Ny klass! Får se hur det kommer att bli.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback