a whole bunch of fun days.

Sitter och väntar på att börja skolan. Vi har SAT schedule igen så vi börjar 10:30, om typ 40 minuter. Första lektionen på Shakespeare english ska jag och Lisa visa våran visual för Macbeth, chokladbollar! ..haha long story. Men ätbara visuals verkar vara populära och eftersom vi skulle fira Shakespeares födelsedag så sa våran lärare att det var ju bara bra ifall vi ville göra nåt ärbart. ..fråga inte om kopplingen till Shakespeare bara. Jag en jättebra förklaring..haha.. men det tar alldeles för lång tid att förklara för att inte göra tråkigt för er.

Hur som helst. Förra onsdagen då vi inte hade någon skola, hängde jag, Solvor, och Lene hos Maja och åt massa god frukt och popcorn och kollade på film.

I fredags hade vi ett re-entry möte med EF på skolan. Alla vi utbytesstudenter tog med oss en maträtt (vilket vi var ungefär tvungna att göra) från vårat land, så efter skolan åkte vi till affären och handlade ingredienser och sen gjorde jag mina swedish meatballs! Haha, jag är rätt så glad att jag kommer från Sverige, så jag kan bara ta till köttbullarna när helst det behövs, tillskillnad från Birgit som inte hade någon aning om vad hon skulle laga som var Österrikisk. Min vmamma lagade till moset. Bra samarbete dära, eller hur.

Mötet var iallafall jättekul och till skillnad från alla andra satt jag och min vmamma tillsammans och hade kul. Sen kom Berit och satt med oss, hennes föräldrar var inte där.
Vi fick vårat Certificate of Completion. Och Tracy sa åt oss att skriva ett brev och adressera det till oss själva i våra hemländer och skriva om hur vi tror vi kommer känna då vi kommer hem. Sen skulle vi skriva lite tips till nästa års utbytesstudenter. Jag hann inte klart riktigt för jag hade kul med dom andra och Ninos "bebis" från Marrige and Parenting, så jag ska ge det till Tracy på fredag.
Sen smsade Tyler och frågade om jag ville göra nånting, typ gå på bio i IF. Så efter massa roliga konversationer med min vmamma om att vi inte fick gå och se en film om den hette "Killing with lots of blood", eller "out all night", eller "zombies eating eyes", så kom han och hämtade mig och så for vi och valde slumpmässigt att se Lockout.
(Hann inte skriva klart imorse så nu fortsätter jag inlägget)
Förövrigt gillar jag liksom inte alls killen på det viset, så jag hade rätt så roligt för mig själv när vi satt där i biosalongen och han gjorde den där klassiska lägga-handen-med-insidan-upp,-på -sitt-ben-grejen. Ni vet sådär som både Jacob och den andra killen gör med Bella i Twilight? .. då dom är på bio? ...
Ah hursomhelst.
Och där satt jag och tänkte liksom ungefär "I don't see that.. I don't see that, caaan't see that!! ...stare at the move Lina! STARE!! och höll i min telefon. Ungefär fem gånger. Message received?
Haha anyways.

I lördags hade vi världens underbaraste picknic (picknik? ... picnik.... ?) i sommarvädret, den stekande solen, och värmen! I parken. Haha. I Smith Park som ligger nära Birgit och Vilma. Hur som helst, vi åt mina smaskiga jordgubbar, Lenes goda rolls (bröd), och Majas popcorn, och massa gott medan vi bara låg där, struntade i the mormon standards och stekte i våra linnen och korta shorts och kjolar.
Senare när vi traskade iväg till affären tutade vid två tillfällen bilar fulla med killar, och sen en medelålders gubbe på en motorcykel då dom körde förbi oss, och ur en bil proppfylld med ungdomar (majoriteten killar, av vad vi hann se) hördes nån kille ropa och skrika "......... red ball!"
... Där gick jag och konkade på en stor röd uppblåsbar boll som vi hade haft med oss i parken.
hahaha, hur som helst verkar ju inte Rexburgborna vara vana vid att se axlar och ben! ..Kan ni tänka er hur dom skulle reagerat om vi hade gått runt i bikiniöverdelar i parken?? Det är ju nästan så man blir rädd!
Haha nej men nu skojar jag bara lite.
Och ah, så stukade jag tummen också. Då vi spelade volleyboll. Haha, fail! Jag har aldrig stukat nånting i hela mitt liv, och så stukar jag tummen!?

Söndag hängde jag mest runt ute i gräset. Hoppade över kyrkan gjorde jag också eftersom jag hade tänkt att plugga. Hjälpte Jessie att städa först (det var hennes uppgift för att hon stannade hemma från kyrkan hon också), så sen när det äntligen var klar (måste säga att jag gjorde det mesta) så blev jag lat. Haha.


Igår var det måndag, och då hoppade jag över träningen och hängde med Lisa efter skolan istället. Vi gjorde vårat chokladbolls project, bestämde oss för att ha en konversation på Svenska, hade extremt roligt åt Svenskan (inklusive våran extrema svengelska, eftersom vi är vana att prata engelska med varandra), åt jordgubbar ute i gräset, försökte plugga och göra våra Shakespeare English uppgifter, och gav upp och bestämde oss för att ta en väldigt random liten tvåminuters promenix över till våran lärares hus och be om hjälp.
HAHA! Ja det gjorde vi. Efter att vi suttit i evigheter och inte klurat ut vad vi skulle göra så skojade jag sa nåt i stil med "ska vi traska över till Mr. Snelgrove och fråga? Han bor bara där borta". Haha, Lisas reaktion var ungefär "YEAH?! Let's do it!!" (Fråga mig inte om vi pratade Engelska eller Svenska, för det kommer jag inte ihåg. Men det lutar åt Engelska. Eller både och..). Hade det varit någon annan lärare hade vi inte gjort det, med risk för ännu mer awkward-ness! Men Snelgrove är den coolaste läraren alltså.

Det enda som var lite awkward var att då vi kom fram till huset och the front porch, och plötsligt fick hjärnstillestånd på vad vi egentligen skulle fråga så vi stannade till, kommer hans fru ut och frågar om vi bara funderade på att ringa på eller om vi verkligen hade tänkt att göra det! Haha, vi skulle juh..
Men ah, hon var också rätt så cool. Himla trevlig iallafall. Man kan ju tänka sig att frusituationen hade kunnat bli lite awkward men det var lugnt.
Sen var jag tvungen att påpeka att "We're not stalking you or anything (!) I just happened to know you live here cuz I live just right over there!"

amen oj så tjusigt. Den bjuder jag på.
(och nej det är inte Lisas tunga, det är en jordgubbe!)
Hela veckan har jag glömt bort att ta med mig kameran!! och jag har två!! Haha, nejmen ska försöka sno lite bilder så småningom från någon så kan jag visa dom.
Har dock förövrigt några bilder från Titanic (som jag snodde från Maja..)
lite sådär: mission accomplished! I was in the picture! ...
Idag åkte jag till Tennis practice, kom dit tio minuter försent (tidigt för att vara jag!), precis samtidigt som Robin (vilket jag inte märkte förrän jag traskat långt in på planerna och pratat med coachen), och spelade lite i vattendropparna som föll i typ fem minuter med honom, innan det plötsligt började vräka ner och coach sa "okay it is now officially too dangerous to be playing tennis on tennis courts" eller nåt. Sen började det hagla. Sen blev det fint väder igen innan jag och Solvor hann ta oss hem.
Sen har jag hängt på the front porch mest hela dagen (och inte gjort min läxa..).
Det typ blixtrar och grejar också these days. Igår var det jättehäftigt då jag och Lisa hängde ute på kvällen.
Godnatt, imorgon börjar vi 10:30 igen - härligt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback