Första dagen avklarad.

Okej, det känns en aning bättre nu. En aning. Är iallafall inte gråtfärdig hela tiden. Vi har varit in till skolan idag för att registrera mig och välja kurser. Dock så fanns det inte så väldigt många kurser med lediga platser att välja mellan, så jag tog det bästa möjliga:
First period: English 10A (vet inte riktigt innebörden av "10A" men det finns iallafall flera olika engelskaklasser).
Second period: Forgotten history.
Third period: Science fiction (!? Jag vet, låter udda, men jag tror man liksom läser grejjer i den klassen.. typ science fiction..? eller nåt.. I'll get back to you.. Och som sagt, - brist på valmöjligheter).
Fourth period: US history A. (Mer normalt)
Fifth period: Floral design.

Fick ett skåp, eller ja, betala för ett skåp, som jag inte lyckades öppna en enda gång! Himla kombinationslås!? Jessie försökte hjälpa mig och fick upp det typ två av fyra gånger, men jag lyckades inte på mina hundra försök. Så imorgon kommer jag stå där och se dum ut. Menmen. Då får jag väl strunta i skåpet och släpa på eventuella böcker istället, tills jag lär mig.

Anyway, efter registreringen for vi till Walmart, väldigt amerikanskt, där jag köpte block och pennor. Sedan har vi kört runt endel idag så jag fått se lite av staden och så, även den väldigt amerikansk! Det är till och med lite sådär western liknande byggnader på vissa ställen. Efter att vi varit och kollat på Jessies fotbollsmatch så for vi och åt mexican food, och pratade lite sådär om hur familjen funkar. De är så snälla och förstående.

Hua vad jag känner mig stressad inför skolan imorgon. Liksom inte direkt nervös, mer stressad.. ÅH jag hoppas det kommer gå bra..!

I samband med att allt känns lite fel, här.. att jag känner mig helt felplacerad, så börjar jag längta tillbaka till flygresan. Under den kändes det iallafall inte som att jag var på fel ställe. Och jag älskar verkligen själva resandet, och att traska runt där på flygplatserna..

Mamma och pappa innan jag åkte från arlanda. ♥ ..och den snygga väskan..

Lång väntan i Frankfurt.



Hittade iallafall sällskap till den långa resan över atlanten i form av en norsk kille påväg till Kansas, även han släpandes på den knallblåa ef väskan.

Sen kom det en tysk kille fram till oss som också bar på denna blåa väska, och det visade sig att han också skulle till Rexburg och gå på Madison High School.

Det började närma sig landning i usa.. Denver.

Och förövrigt var det minst lika tjorvigt att ta sig till rätt gate i Frankfurt än vad det  var i Denver. Och man var tvungen att ta av sig skorna då man passerade röntgengrejjerna.. Haha. Apropå. Och apropå det, såg minst fem gubbar/killar med cowboyhatt på flygplatsen, hade inte väntat mig det på ett sånt ställe. Men ja, där ser man. Kul var det iallafall!


Framme i Idaho Falls.


Det lilla planet från Denver till Idaho.

Okej, lite uppdatering klar nu då. :)

Nu måste jag sova, skola imorgon, 8:30. Uuuusch vad knäppt?! Nu blir jag nervös. Åh hjälp..
Hoppas jag överlever.

Saknar familjen och er alla där hemma! ♥ ♥ ♥

Godnatt. ♥


Kommentarer
Anna säger:

Det blir bättre när du vänjer dig vid allt nytt, då blir det som "hemma" när det inte är främmande längre :) Killar i cowboyhatt, det gillar vi! ;) <3

2011-09-02 | 14:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback