Tears don't mean you're losing.

Kom hem från skolan för ett tag sen. Måste erkänna att lektionerna är inte speciellt roliga, men överlevningsbara. Om man får hitta på sina egna ord. På morgonen hade jag tänkt gå till the school counselor och be om att få byta min second period till PE. Men då var hon inte där. Prövade igen efter första lektionen, och Jojo var söt och följde med mig, eftersom jag ändå skulle byta till hennes PE klass. Hade från början tänkt att vara på min second period, forgotten history, iallafall idag och börja PE:n imorgon, bland annat för att vara snäll mot min redovisningsgrupp eftrsom vi skulle fortsätta våran redovisning i början av den lektionen, meeen "syon" höll på med massa annat och tog sån tid på sig så jag fick vänta och blev en kvart sen..! Så jag fick stövvla in i på lektionen när läraren stod och pratade och jag antagligen missat redovisningen, för att säga att jag skulle byta bort den klassen. Kändes ju schysst. Skulle inte förvåna mig om dom som var i min grupp inte gillar mig längre efter det .."sveket". Har dock ingen annan klass med dom, men dom var så söta och snälla. Usch, det var inte meningen att göra så. Känns som att jag offendade hela forgotten history klassen. Jag gillade läraren också.

Men fick iallafall gå på PE:n. Kändes skönt med ett mindre pluggämne. Dock så var inte heller den klassen den roligaste, med tanke på att vi spelade volleyboll och killarna inte ger oss tjejer en chans. Nä istället hoppar dom framför och flyger runt som om det vore på liv eller död. Men det gör inte så mycket. Kunde ju stå där på planen och prata svenska med Jojo, som en "häng-out lektion" istället. ..kanske måste göra nåt för mina betyg dock.. woops. Skyller på killarna. Får ta igen det sen. Heheh. Det roliga är dock att vi svenskar kan stå och prata om alla runt om oss och ingen fattar. Känns jätteknäppt, som att dom skulle förstå vad vi säger. (Inte för att vi snackar skit, mer sånt som "vad stora skor han där har". Haha.. Men kul är det!

Förresten så joinade jag musikalen. Uhm, oväntat? Antagligen för er som känner mig. Men jag ville bara ha nåt att göra och tänka på, man skulle ju aktivera sig så mycket som möjligt sa dom. Och Jojo var med, och en i min Floral design class tyckte jag kunde vara med. Är dock bara i kören liksom. Tack och lov. Så jag försöker smälta in så gott jag kan. Välkommen var jag iallafall trots att try-outs-arna redan varit.. och dom redan lärt sig endel. Problemet är dock att jag inte kan läsa noter. Och det är en hel del flerstämmighet (eller vad det nu heter) och "Aaaaaaaaaaaaah":n och "Oooooooooooooooh":n och jag får problem att höra vilken av stämmorna eller tonerna, eller vad det nu är, jag ska ta då alla sjunger på samma gång.. Haha. Fail. Men det ska nog gå bra. Det är nog ändå ingen som märker nåt i den stora kören, så länge jag bara gapar.

Under dagen har både jag och Jojo gått och beklagat oss över hemlängtan och hur fel allt känns. Men vi kom överens som att vi måste hitta på nåt kul. Typ se bio eller nåt. I helgen. Vi måste bara hitta nån med bil. Haha. Just nu, känns det helt okej. Och det är skönt att jag inte är ensam här om att längta hem. Och att det finns så många som förstår hur det är. Till exempel personen som har typ den bästa bloggen; http://emiliaaj.blogg.se/ , vars blogg jag läste då jag just kommit på att jag ville åka som utbytesstudent till usa, och som inspirerade mig otroligt mycket. Läs den vetja!
Så, sålänge jag låter bli att tänka på allt där hemma (vilket inte är superduperlätt eftersom jag är van att tänka på sånna saker jag älskar eftersom dom gör mig glada, men i det här fallet är ju effekten den motsatta) så känner jag mig iallafall okej för stunden. Låt det snälla hålla i sig.

En grejj bara som är så jobbig, -allt LUKTAR så sjukt annorlunda här! Och det är nånting som får allt att bli ännu värre. Antar att min undermedvetna plockar upp sånt och jag får intryck av att allt är främmande, eftersom jag aldrig känt lukterna innan. Fast jag känner dom ju även medvetet. Till exempel huset, bilen, rummet, vättmedlet, allt luktar så himla annorlunda, inte illa, bara annorlund, vilket är jobbigt då jag är så längt hemifrån. Vill inte få mina kläder tvättade, för nu luktar dom inte som mammas eller pappas tvättmedel. Jag tror att lukten är ett väldigt starkt sinne då det gäller minnen. Därför blir det jobbigt att inte känna igen lukterna. Men alltså herregud, vem i hela världen tänker på att det kan LUKTA annorlunda på ett ställe då man bestämmer sig för att fara dit?? Och vem tänker på att det skulle vara ett problem?? Men det jobbiga är att det är hemskt jobbigt då ALLT är nytt, och att det samtidigt blir hemskt jobbigt att se saker som påminner om hemma. Både grejerna orsakar hemlängtan hos mig. MEN nu ska jag fortsätta förtränga det och vara så glad man kan vara då man inte kan hitta på nåt kul utan måste sitta fast med skittråkiga läxor (som inte gör sig själv). Har förövrigt huset för mig själv för första gången sen jag kom hit. Duande och Cami är på Jessies fotbollsmatch och jag tror Becca är med Stephanie på hennes jobb och håller på med en play. Rätt så skönt får jag ändå lov att säga, som omväxling. (Fast kanske inte så länge till.. vet inte när dom kommer hem. Säkert vilken sekund som helst). Fattar dock inte hur man får på den himla playstation-tv-saken så jag kan kolla på "tv".. Menmen, har ju datorn. Nu måste jag försöka plugga.

..nu fick ni hemskt mycket babbel här. Hoppas ni överlever.

Saknar er där hemma hemskt mycket! Men jag ska lova att försöka ha det bra nu!
Pussar och kramar. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback