Oh happy day.

Nu är klockanhalv fyra här, kyrkan var mycket roligare idag. Kanske för att jag inte hade lika mycket akut hemlängtan som jag hade förra gången, men också för att jag den här gången gick till gruppen i min ålder istället för att följa med Jessie. Tjejen och killen som pratade vad mycket roligare än kvinnan i den andra gruppen, och killen frågade grejjer om Sverige då de fick veta var jag kom ifrån. Då jag skulle gå vidare till young women gruppen frågade han om jag skulle komma fortsätta komma till kyrkan och eftersom jag hade roligare där så sa jag att jag trodde det (till skillnad från vad jag tänkte innan), varpå han svarade "you have to, we need you", hahah ..eftersom jag inte trodde på den smickrande kommentaren svarade jag lite sarkastiskt att "ja jag har ju såå mycket att bidra med..", med tanke på att jag verkligen inte är mormon eller har någon aning om vad de pratar om. Hahah. Det var kul iallafall. Fick även skriva ner "Alvsbyn" på hans i-pad (endel har bibeln eller vad det nu är, eller book of mormones eller nå scriptures eller nåt och läser på i-phonen eller i-paden..) eftersom han tydligen ville googla.
Anyway, sen fick vi kakor. På young womens gruppen. Den här gången var det inte dog poop i dem tack och lov.

Sen vi kom hem har jag skype:at med mamma och pratat med pappa på telefon så jag är så glad! Dessutom kanske kanske de kommer och hälsar på i slutet av mitt år här, det gjorde mig ännu gladare att tänka på! Även om det inte är säkert.

Såå, innan jag nu tar tag i allt det hemska pluggeriet jag måste göra så tänkte jag ladda upp lite bilder från gårdagen!
Tycker det verkligen är på tiden att ni får lite mer foton, mindre text och babbel, och mer positivitet!

Kom hem en kväll och familjen hade ordnat en lite present som väntade
på min säng.. (dock så är ju det äkta svenska godiset en aning bättre..;)
På stan i Rexburg..
Sökandes efter en passade klänning till homecoming.. hittade ingen..
Vi passerade detta, som var Madison high schools gamla byggnad.. Glad
att dom byggde en ny!
Verkade ju sådär.. välkommnande..
Vi gick och åt på pizza hut, eftersom kinastället var stängt.
N
Vi beställde lagom mycket mat också..
..för tre pers.. haha, jag tror inte vi tänkte riktigt.
Rolig överraskning.
Blev lite mat över, den andra kartongen bar jag.
Såhär westerninspirerat ser det ut på vissa ställen i stan.
Jojo klippte och färgade håret, medan jag och Maja gick och handlade inför
"köttbullebaket".
Blev dock inte att köpa några skor, som jag behöver med tanke på hålet
i mina.. Men såg ingen skoaffär i närheten. (Köpte inte heller skorna på bilden).
Efter jag vet inte hur länge kom vi tillbaka till Jojo med lite kassar.
Och lite Ben & Jerry's.
Sen satte vi igång!
Den självutnämnda "såsexperten" på G.
Äntligen klara! Sådär tio på kvällen.

Vilken bildbomb det blev! Tog mig ungefär 300 år att ladda upp. Hoppas det gillas!
Nu måste jag ta tag i allt mitt hemska pluggeri...
(och nu är klockan snart halv sex.. till skillnad från när jag började skriva inlägget, heheeh).

Pussar och kramar på er där hemma! Saknar er alla så mycket. ♥


Kommentarer
Anonym säger:

Sjukt bra dag det där! Och jag må vara självutnämnd expert, men erkänn att den där såsen blev god?!

2011-09-12 | 05:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback