Hahah aaaw

gulligt skrivet av jojo! ♥ Som ni kanske redan listat ut nu då så kom jag just hem från henne efter att vi pluggat (på riktigt faktiskt! ..inte för att min läxa var så svår och tidskrävande meeen, ändå!). Precis som hon sa är det så skönt att inte vara "ensam" och det håller hemlängtan borta, och såklaaart så har vi kul tillsammans! Hon har så himla söta värdsyskon också! Så det var en rolig eftermiddag,

Övriga dagen då? Den började lika dåligt som de allra flesta morgnar hittills, då jag bara känner "jag vill gråta, fan ta det här, jag vill hem, satan så skönt det skulle vara!!" (förlåt för mitt språk men det är så det känns, inklusive gråten i halsen och oroligheten i magen), och det höll i sig mer eller mindre fram till lunch någon gång. Det sköna är dock att de senaste dagarna har jag och Jojo känt ungefär likadant samma stunder av dagarna, vilket gör det lättare på ett sätt. Inte för att jag önskar att någon annan också ska ha det jobbigt bara för att det ska kännas lättare för mig (hemlängtan blir ändå inte mindre, bara lättare att hantera), men vi kom överens om att det faktiskt var skönt. Haha.

Förövrigt, innan lunchen, på science fiction klassen då jag hade det där provet kändes allt, precis som på engelskan första lektionen, hemskt. Inte hjälpte det heller att jag inte kunde provet. Men då jag lämnade in provetoch sa till läraren att jag aldrig fått "gloslistan" och inte läst hela boken (inget utom nästan ett kapitel alltså) så sa han bara "you came in late" så jag skulle inte behöva oroa mig över det. TACK! ♥ Jesus vad bra lärare. En anna "kul" grejj var då en kille som satt bredvid mig och killen framför den killen (som förövrigt är lite udda, men kul, heter Eric, och sjunger solo i musikalen) gav varandra en "stödkram" (haha) och så vände sig killen (den bredvid mig, vet inte vad han heter) och ba "do you want a hug?". Hahah.. det jag fick ur mig var typ "heeeheeeeh..!" med höjda ögonbryn och något sorts leende. Något bättre svar hade jag varit tvungen att tänka efter för, och gråten i halsen som infann sig för stunden hjälpte inte direkt varken den sociala förmågan eller talförmågan. Kändes ju dock lite väl plötsligt med tanke på att jag tidigare inte ens lagt märke till killen. Haha. Stackarn.

På lunchen upptäckte jag även att Clint-killen tydligen går på våran skola, eftersom han hälsade på oss i matsalen. Sweet guy.

Kommer faila US history. Alltså seriöst, läraren påminner om min gamla svenska lärare i samhällskunskap, i ettan, som var sjukt noga, och gjorde allt komplicerat fast strukturarat på samma gång. Den här läraren är precis likadan, och babblar om de högre utbildningarna hit och studietekniker dit lika mycket som LUA gjorde (samhällsläraren), och nu är det liksom på engelska...! (Om någon som gick i min klass, eller någon på min skola som haft Lua, läser detta så vet ni nog vad jag pratar om, så ni kan ju tänka er..!) Och även om jag fattar de engelska orden i sig, så går betydelsen liksom inte in i mitt huvud. Inte på samma sätt som svenskan gör. Anyway, om jag hinner på lunchen imorgon skulle jag gå och prata med läraren så hon kanske kan förklara lite för mig. Jamenar, jag fatta ju inte ens vilket av alla tusen jäkla papper jag ska ta fram i ena stunden, när hon babblar om att ta fram våra "unit activities #1B"...
Jaja!
Och apropå det, floral design känns allmännt fel, men helt okej.

Och sååå har jag gått igenom hela dagen va? ;)

Imorgon funderade vi på om vi ska gå på fotbollsmatchen eller om vi bestämmer oss för att den är för tråkig och far på bio eller nåt sånt istället. Vi får se! Sen hade vi också klurat ut att vi vill shoppa i Idaho Falls (närmsta bästa) i helgen, Maja, Jojo och jag ..problemet är bara att vi måste ha tag i någon lämplig med körkort..! Haha, jäklat sämst lokaltrafik. Eller ja, snarare obefintlig. Men det var jag beredd på. Anyway. Just nu känns det mesta bra, precis som igår - på eftermiddagen. Då vet ni hur det ligger till.

(Tur förresten att Jojo delade med sig av en bild nu när mina inlägg börjar bli rätt så bildlösa, textfulla och långa... Men det ska bli ändring på det!)

Pussar och kramar på er! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback