Bästa dagen hittills.

Den här dagen har nog varit den bästa sen jag kom hit. Jag kan nog ärligt säga att det här är den första dagen jag inte haft lika mycket hemlängtan som innan. Positivt!? Jaaa! Det var bara i början av dagen, på morgonen (det är alltid värst då) och sedan under första lektionen, engelskan (döööötråkig) som jag verkligen ville hem under. Men sen blev det bättre med lite "gympa". Först fotboll, och sen dodgeball (hur man nu stavar det), vilket var en dålig verson av spökboll typ. Men jag klagar inte!

Sen hade jag science fiction class, och vi redovisade en filmplansch vi gjort i grupper om en uppföljare på boken som "vi" har läst. Jag fick jobbet som jag ville ha, - att hålla i planschen. Haha. Förresten är det en trevlig tjej i den klassen, som förövrigt tydligen var bästa kompis med hon som var i min grupp i min forgotten history (som jag bytte till PE). Så efter lektinen idag fick jag chans att fråga hur det gick för gruppen och förklara och be om ursäckt för att jag missade det! Egentligen var det väl ingen big deal, men vill inte hamna på fel kant med någon. Haha. :) Hon sa iallafall såklart att det var okej, och att dom hade tänkt "oooh she didn't like us!" Hahah, aaw.

Har förresten prov imorgon i science fiction klassen.. på boken (som jag iiiinte läst... för aaatt.... det blev inte.. eheheh..). Men idag har jag inte haft tid att läsa, och att börja nu är ju nästan lika värdelöst som att inte läsa nånting över huvudtaget. Har nästan läst första kapitlet iallafaaall... Men efter alla lektioner vi har jobbat med den har jag iallafall fått en rätt så bra idé om vad den handlar om. Och i fredags förklarade en kille boken för mig, såå.. Fast jag kommer nog faila om det kommer lite mer detaljerade frågor. Och vocabulary testet, som jag missat att få papper på.. ehm, ja. Det blir nog lite pinsamt imorgon. Men den dagen den sorgen. Jag borde väl klara godkänt om jag klarar resten av kursen..?
Nog om det!

En anledning till att jag inte hunnit läsa nåt idag heller, var att det var ett welcome party för utbytesstudenter och nya elever på skolan. Så efter skolan åkte jag hem med Jojo till henne och sen for vi dit. Det var superkul! Det var på något sorts spelställe, så vi fick spela laser tag (första gången i mitt liv) och minigolf i ett halvmörkt rum med neongrejjer runt banorna. Sedan bestämde jag, Jojo och Maja oss för att köpa en pizza och dela på. När vi stod där och skulle beställa lyckades vi ha väääldigt kul åt nånting (vad nu det var) på svenska, och killen i kassan började skratta ungefär lika mycket som vi när vi bara stod där och skrattade ihjäl oss åt nånting han inte alls fattade. Antar att det måste verkat ganska kul för honom. Sen kom han och höll på att sätta sig bredvid oss två gånger, innan han tredje gången faktiskt satte sig ner. Han frågade vad vi hette och sa att han hette Clint. Jag hafflade ur mig "Clint Eastwood" (jag vet, ni som känner mig, typiskt mig att säga nåt udda) och Maja översatte blåklint till Blueclint (..inte baaara jag den här gången), hahah. Han skrattade mest åt det iallafall.

Kvällen var superkul iallafall! Så skönt att ha roligt och inte tänka lika mycket på att vilja hem och känna hemlängtan heeela tiden.

Kommer kanske bilder senare om jag kan sno några från Jojos facebook eftersom jag inte tog med mig kameran..

Ha det bäst där hemma! Saknar er lika mycket som vanligt även om jag inte akut vill hem just nu! Wish me luck med provet imorgon.....! (Förlåt mamma! Lovar att inte göra om det.. däremot kan jag inte lova bra betyg i US history. Men det är inte bara jag som känner sig helt borta i det ämnet..! Och jag låter väl iallafall positiv idag?? :-D)

Godnatt för mig och Godmorgon för er.
Ha en bra dag där hemma! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback