Äntligen!

Min hostdad hade en strömadapter som min datakabel passade i! Lycklig jag just nu! Så nu kan jag uppdatera på riktigt.

Anyway, skolan är liksom okej. Funderar dock på att byta ut min forgotten history class till PE. Några andra utbytesstudenter har redan gympa (PE:n) så det skulle nog vara roligare att ha det med dom. Plus att jag slipper ett pluggämne!

Gårdagen var kul, det var första gången sen jag kom hit som jag kunnat släppa tankarna på att längta hem. Fast såklart kom tankarna och känslorna tillbaka då jag vaknade på morgon. Så jag provade om telefonen med sim-kortet från Ef funkade att ringa med, eftersom det inte funkade att smsa med av någon anledning, och ringde till mamma. Det funkade! Så jag pratade med mamma ett tag, och tårarna bara rann. Jag längtar fortfarande hem, och jag saknar mamma och pappa så otroligt mycket. Och allt annat hemma, min kompisar, och mina hus. (Haha okej, pausade i bloggandet ett bra tag här för det var middag, märkte nu hur roligt "mina hus" lät.. true story dock!;)

Okej, amerikansk fotboll då? Tror faktiskt jag skulle kunna gilla det, om det hände lite mer, vårat lag var.. inte det bästa. Men när dom väl fick fart och sprang eller tacklades eller nåt blev det ju nästan spännande! Haha.

Men okej - bilder!
Peppgrejj efter first period igår. .."äkta" amerikanska cheerleaders..



Utbytis från thailand.


American football..


Jojo.



Jojo, Solvor från Norge och Olga från Tyskland.







Notera himlen på dom två senaste bilderna.. - lång match. Men kul ändå!
..fast det blev kallt.. tur att Solvor hade en klok värdfamilj som skickade med
henne en väldigt varm och skön filt!

Jojo och Maja, from tha best country in tha wooorld, - guess which one?
(Sverige alltså, ifall någon blev förrvirrad..:)

Imorgon, klockan nio på morgonen... ska vi till kyrkan.. och man "måste" ha kjol eller klänning. Eller ja, det var inte ett måste men man skulle väl känna att man passade in bättre. Om man är tjej då..!
Vi har just kollat på ett par avsnitt av glee, älskar att kolla på det här och liksom ha nåt att koncentrera sig på! Förövrigt var vi ute hos grannarna och satt på deras porch efter middagen, och efter familjen fått smaka det svenska godiset jag hade med till dom (tog lite bilder på deras reaktioner, kanske kommer sen!) vilket var himla trevligt faktiskt! Ännu en stund där jag hade nåt att fokucera på och slippa tänka på sverige och hemma. Det var kul.

Nu ska jag strax gå och lägga mig (tiden här by thw way: - 8 timmar vilket innebär att den just nu är 07:18 i Sverige och 23:17. På måndag är det förresten Labor day så vi är lediga från skolan. Soooovaa..

Godnatt, och godmorgon till er! Ha det bäst där hemma!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback