Vad har hänt sen senast?

Idag har vi för en gångs skulle varit i kyrkan. Vilket jag faktiskt inte har lust att klaga på, som många andra utbytisar. Så länge dom höll sig borta från vad den hela anden, eller heavenly father, eller satan, har för sig så pratade vi om rätt så.... normala, viktigt-i-livet saker typ. Förövrigt har våra kyrkvistelser blivit lite bakvända eftersom vi numera (pga att vi dela byggnad med en annan sk ward) så vi börjar med Young Women's, fortsätter med ...uhm.. tonårsgrejjsgruppen typ, och sen är det sacrament meating, det där med bröd och vatten och folk som babblar och blir känslosamma.
Ef aktiviteten i fredagskväll turned out to be rätt så kul! Först satt vi mest där och åt, men sen började vi spela nåt spel där man klappar händerna i bordet, har varsin symbol och gör tecken och massa tjoffs på en gång.. vilket var typ hilarious. Och som jag failade ibland ..för det mesta. Haha.

Igårkväll åkte jag och Solvor och Maja med min värdmamma, och Becca och Cami (mina två yngsta systrar), och såg på musikalen, Footloose. Den som jag var med i från början men ended up skipping. Den var hur bra som helst! Helt otroligt vad proffsigt dom lyckas göra det här. Dom som spelade huvudrollerna lyckades dessutom vara väldigt lika i karaktär, huvudrollerna i den nya filmen Footloose som kommit ut. Och sjöng bra gjorde dom! Märkte också idag att killen som hade huvudrollen är i samma kyrkbyggnad som vi, fast inte samma ward då.. Haha never mind.

Idag har jag skypat med pappa, och det är ju fars dag idag där hemma!! Här tror jag den är i början på året eller nåt. Men så jag måste bara säga: Grattis Pappa! Det finns ingen bättre pappa än du. ♥


Nu ska jag försöka övervinna the procrastinator inom mig och försöka plugga. Har en US history uppgift att göra till imorgon som är en del av ett quiz. Är förövrigt livrädd inför finals som is coming up veckan efter den här veckan som kommer.

Random bild hära då.
Maja och Jesse at G's Dairy i tisdags. Och lite amerikansk gummiost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback