Kort och gott.

Har inte så mycket speciellt att skriva om idag. Dagarna i skolan rullar på som vanligt, och väldigt snabbt. Snart är det Thanksgiving och efter det är det ny trimester! Kommer sakna mina klasser som jag har nu.. jag trivs liksom!! Men det är typiskt mig. Jag saknar alltid att ha saker som dom alltid har varit, tills jag inser att jag älskar det nya också. Kommer säkert bli roligt med ännu mer nya grejer att pröva på. Det var ju liksom därför jag kom hit!! :)

Läste just Majas (http://majalundmark.blogspot.com/) blogg och blev påmind, än en gång, om vilken underbar high school dröm jag lever i. Tycker så himla mycket om skolan och allt här! Det är så mycket mer roliga grejer som händer här jämfört med skolor i Sverige. Gotta love the High School Spirit!! Det är verkligen som folk sa, och som man kan läsa på bloggar och hemsidor och allt, det med att skolan är en stor del av vardagen och umgänge och sånt. Har ju själv misslyckats rätt stort med att joina klubbar och lag och sånt, men jag grämer mig inte över det. Det var ju lite svårt också i och med att jag kom in så sent liksom. Dessutom hoppas jag på att kanske gå med i the ski club..! Skulle vara roligt. ..jo i och för sig. Jag gick med i the Spirit Club. Vilket innebär att man ska befinna sig på tex fotbollsmatcherna, och basketmatcherna som kommer och så vidare, för att hejja på våran skola typ. Men det är inte så himla döds seriöst heller så jag jag har ärligt talat inte gjort så mycket hittills.. Gått på matcherna har jag gjort iallafall.. Haha. Anyway. T-shirtarna för spirit cluben kom idag, men jag hade inte beställt nån :( Jag beställde en åt Jojo sista dagen man kunde beställa (eftersom hon var hemma från skolan den dagen), och hade inte nog med pengar till två stycken. Så det blev inte.

Nu ska jag ta och läsa lite trevliga böcker, så som The Count of Monte Cristo, och A Wizard of Earthsea..! Very entertaining... Plugga ikapp lite (faktiskt ärligt talat väldigt väldigt lite) US history ska jag försöka ta tag i också. ..för det är ju så himla intressant för er att veta..! ;)
Min (uttråkade) studiemin.. ungefär.

Puss & kram!
(och oj, det blev visst inte så kort och gott.. ja gott kanske men inte kort? ..eller ja, varför skulle det vara gott...? Never mind!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback