Heartbreak.

Råkade utsätta mig för en dålig kombination. Slog på den här otroligt sorliga låten..
http://www.youtube.com/watch?v=nQY4dIxY1H4

..samtidigt som jag tittade ut genom mitt sovrumsfönster, beundrade utsikten över älven och stötte på tanken att vi mest troligt kommer att flytta till sommaren. Vårat hus och våran gård är inte bara mitt hem, utan också det stället där jag växt upp och bott på hela mitt liv. Jag har minnen från varje liten fläck i gräset och från varje hörn i huset. Så fort jag tittar åt ett håll ser jag mig själv som fem år, sex år, elva, fjorton, sexton... första dagen i skolan, lekandes med mina grannar, ätandes på smultron och jordgubbar, lekandes med mormor, cyklandes på min första tvåhjuling för första gången, badandes i älven...

Jag älskar verkligen att bo här, och tanken på att aldrig få vara i mitt hem igen i framtiden ..då jag kommer hem från usa.. gör mig verkligen gråtfärdig. Inte bara gråtfärdig, snarare gråtandes.


Kommentarer
Minna säger:

Åhnej, honeybunney.. Är det verkligen så? :( Inge mer norrabyn 18 hos Lina? :'( Allt VI har gjort där.. Lekt indian, spenderat timmar på vinden, byggt kojja, och alla timmar nere vid älven, ja.



Jag lider med dig.. Men du får ha det som ett bra minne inom dig! Jag glömmer de aldrig, du och jag. VI. Bästis. <3

2011-05-16 | 22:45:13
Bloggadress: http://boissbaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback