Salt Lake - Thanksgiving.

Turkey!

In the mall.
Tomte som tar emot önskningar! Amerikanskt eller vad?
It's Swedish of course.
Hahah folk stannade till nedanför rulltrappan då Jessie ville ta kort på mig
åkandes. Kände mig lite sådär "Kolla på miiiig här uppe!" Hon förklarade
iallafall tydligen för dom snälla människorna att "she's from Sweden".
Snacka om att det kändes som att jag lika gärna hade kunnat vara hemma
i Sverige.
Tea party with our new found friends!
Amerikanare har lite svårt att uttala ett svenskt "Y". There were some
nice tries though. Kanske laddar upp en liten video på den någon gång.
Ah faktiskt. Rätt så.
På Jessies bevåg tyckte vi att typ 50 cent för en liten söt mus var helt
klart värt det.
Så varsin liten kompis följde med hem i våra fickor.

Har fler bilder, lite från bion och så, men jag börjar med dom här så får ni se lite grann iallafall!

Så tar vi med lite höjdpunkter med denna Salt Lake trippen också..

-- Mina supersöta värdkusiner som är så roliga att hang out:a med. Så kul att ha lite släkt i min egen ålder for once, haha.

-- Dom två superroliga missionärerna bredvid mig på thanksgivingmiddagen -Gjorde att jag inte kände mig som den ända främlingen i huset och gav mig någon (några) att ha roliga konversationer med. Som faktiskt var mer i min ålder. Eller ja okej, en var 19, den andra 21. Härligt att träffa några som är äldre än 16-17 också for once! Med tanke på att dom typ babblade på och töntade sig (på ett diskret sätt då, inte nåt överdrivet) med varandra, och genom att jag mest ser yngre människor i skolan hela dagarna, var min första tanke typ "Men herre gud, vad är dom? 25? ..och pratar och svamlar sådär? ..Vad roliga dom är". Den tanken confirmade "Elder Reid" (haha, 21-åringen) då jag blev chockad över att dom inte var äldre än vad dom var. Medan Jessie sen kom och snacka tvspel med "Elder Painter" (19 åringen, som faktiskt var en Painter också) satt jag och den andra killen och var totalt borta. Men sen kom plötsligt Doctor Who på tal, och fatta glad jag blev när jag för första gången träffar nån som faktiskt sett serien! Och som dessutom considers it to be the best show ever!! Snacka om roligt att diskutera, haha.. det är bara att säga "sonic screwdriver" till en sån person och så är man i full gång. Jamenar, hur mycket säger orden sonic + screwdriver er som inte sett showen? Stackars Reid killen var lika lost igen, men där hade han Jessie med sig iallafall. Det ända vi alla hade gemensamt var "The living dead", vilket jag sett alldeles för lite av för att kunna diskutera, så där var det mest Jessie och Painterkillen som hade nåt att säga varandra.. Haha.

Ended up with "add me on favebook" och en bloggsida för den inte lika uppdaterade nittonåringen som inte hade någon sådan.
Men vill ni veta nåt, jo det tror jag faktiskt, - om man är missionär får man inte kolla på teve. Därav tycker jag hemskt synd om den yngre missionären som bara missionerat i fem veckor och har sisådär ett år, tio månader och tre veckor kvar och inte kan titta på något Doctor Who. Skulle dock meddela om vad som händer med astronaut tjejen och om hon visar sig vara River, vilket vi båda hade funderat på.
...

Den andra killen hade förövrigt missionerat i över ett år typ, så han var ju lite mer isolerad. Herre gud jag kan inte tänka mig hur konstigt det skulle kännas att "missa" så mycket. Men dom gör ju det frivilligt. Jag judge:ar inte.

Dessutom får dom inte lyssna på musik, mer än typ körmusik från kyrkan. Och datorn får dom bara använda en liten stund i veckan. Stor idé med facebook. Haha.

-- Toppenkonversation med min värdkusins nyblivna man (bröllopet ni vet) om politik! Haha.. Snacka om Obama och the Democrats and the Republicans och taxes och orättvisor och dåligt system och allt möjligt. Kille med bra åsikter! Älskar att stöta på såna här bland folk som ofta är rätt så typiskt amerikanska, jämfört med våra svenska (in general) åsikter.


-- Åka till IKEA, traska runt i en galleria på Black Friday (shoppingen börjar typ 12 på natten = galet har jag hört, med köer och trängsel), och gå på impulsbio med familjen på det största biograf stället jag någonsin varit på.

-- Att fira en äkta amerikansk Thanksgiving såklart!

Kommentarer
Anna säger:

Låter roligt dedära :) Men vi hade faktiskt en tomte som tog emot barnens önskningar också på skyltsöndan :) Du vet, man känner ju att man måste försvara Sverige - the best country ever! :)

2011-12-04 | 16:48:58
Bloggadress: http://annaohgren.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback