Vuogga

Lite fjällvandrig, lite sol, lite rödbränd, lite blåsigt, en massa renar, en supersöt ren, lite snö, lite vatten, sjukligt vackert, ljusa(re) nätter, stugliv, spelkvällar, en tur till Norge..

Har haft en rätt mysig ledig helg.

the beauty of home

I söndags fiskade vi, jag och Eric och Gustav. Jag fick såklart ingen fisk. Men det var mysigt ute bland grusvägarna, skogarna, och ängarna. Trots det väldigt föränderliga vädret.

Sen åkte en viss person iväg med nattåget på kvällen, så vi följde med till stationen ..och det var minst lika äckligt hemskt som sist.

Förra veckans jobb

Första veckan på schema förra veckan. Onsdag-fredag.

Jag hade sån tur att jag var ledig lördag och söndag, och Eric hade sån tur att dom hade gett honom en långhelg ledigt precis som han bett om. Så den kalla midsommaren kunde vi fira tillsammans!

Först var vi en stund hos mig och sen resten av kvällen hos honom, och så tog vi en sväng till klövern och sen en till storforsen mitt i natten.

The friends I keep are the ones that have kept me as well

När jag kom hem med tåget imorse vid 6-tiden la jag mig i sängen, som alltid är lika underbar efter en natt spenderad i en liggvagnskupé, och sov en stund.

Sen tog jag bussen till Luleå 9:30 för ett förvirrande, irriterande och såklart kostsamt besök hos tandregleringen för en kontroll. Då det var över gladde jag mig själv med ett minimål med en mumsig bearnaisedipp på Max innan jag chillade på stan i några timmar medan jag väntade på att Ida skulle sluta jobbet. Vi fikade och pratade och hade det trevligt innan jag hoppade på bussen hem igen.

Imorgon har jag första dagen på sommarjobbet. Back to Fluxens hemtjänst. Upp klockan 6 igen! Överlycklig....

en fin söndag

I söndags när jag kom hem från Stockholm gjorde vi det lite till en lördag i och med att klockan inte var så mycket och jag skulle åka hem igårkväll (måndag) medan Eric skulle jobba.

Vi gick på stan och fikade på ett supermysigt café, mycket tack vare sällskapet säkerligen men även det lilla sorts halft avskilda loftet med lediga platser som fanns att sitta vid.

Och som pricken över i:et jordgubbar (såklart!!) från torget, vin och film på kvällen.

Stockholm

Helg i Stockholm och konsert med mina fina, mer eller mindre One Direction-galna, vänner.

Lång väntan på centralen, roliga möten, en massa lokaltrafik a la Stockholm, köande, stående, 60 tusen skrikande tjejer, och ett tåg tillbaka till Gävle.

dinner at o'learys

Igår tog jag och den här sötisen en mysdag, bara vi, eftersom han bara hade utbildning ett par timmar på förmiddagen och slutade innan 12. Vi passade på att fira lite att han (såklart) klarat dagens slutprov så vi åt middag ute, gick runt lite på stan och myste med film och godis och vetskapen om dagens härliga sovmorgon.

Imorgon drar jag till Stockholm över helgen!

summertime selfies

Vi fick äntligen en fin och solig och varm dag! Jag och min fina cyklade iväg till ett ställe i stan med en massa gräs där man kunde sola och bada, om man så ville, och hade med oss en massa jordgubbar och grädde och tog ett par bilder eller tre (eller fyra).

Mysig och härlig dag!

ambivalent måndag

Igår tog vi en liten upptäcksfärd med busstrafiken här och åkte till Hemlingby där dom har affärer som Rusta och Ica Maxi och allt det där. Vi shoppade lite och jag fick tag i en medelstor resväska precis som jag ville ha och behöver.

Vädret var ambivalent ungefär som mina känslor igår. En massa regn, en del åska, lite sol, mer regn, och så sol.

ransta - åkersberga - österåker - gävle

Åkte från mamma i lördags då hon och jag tog bilen för att plantera blommor på mormors grav. En liten biltur (på ca 1 1/2 h) senare åt vi på vandrarhemmet vi tidigare bott på i Åkersberga och beställde trots värmen soppan vi ätit varje gång vi varit där. Världens godaste lax och skaldjurssoppa. Utan överdrift.

Sen åkte vi och handlade blommorna och spenderade sedan ett tag vid graven. Till sist kunde vi äntligen åka dom 17 milen till Gävle och jag tillbaka till Eric där han hade gjort världens finaste och godaste middag till mig och mamma, som också stannade över natten.

gävle - uppsala - sala - ransta

Har gått på stan i Gävle, med Eric och Tobbe i tisdags, och själv i onsdags för att strosa runt och pröva lite kläder.

Är superdupernöjd. Med lite hjälp av killarna valde jag och köpte en ny klocka precis som jag önskat. I silver. Köpte också en av mina favvo VS body sprayer. Och en present till mamma.

När jag var själv gick jag sådär effektivt och tittade på det jag sett innan och införskaffade mig två nya träningslinnen och sen råkade jag köpa ihop en hel liten sommar outfit.
(Oooh så hiiimla intressant!! Gotta love being a girl. Eller..?)

Igår tog jag tåget (och ersättningsbussen och en ersättningstaxi....) hem till mamma från Gävle och stannar till imorgon. Mys!

"If we only die once, I wanna die with you."

Finaste jag vet.
Där satt vi utanför Arlanda och väntade i hundra år på en sen buss men det gjorde ingenting.

Gevalia

I måndags var första dagen jag var hos Eric, och medan han och hans rumskompis Tobbe var på skolan/jobbet passade jag på att agera hemmafru och städade hela den stora fina lägenheten. Dammsög och skurade och diskade och allt sånt.

Jag levde mig verkligen in i rollen kan man säga. I mitt huvud såg jag bara framför mig 50-talets Amerika där mitt enda uppdrag var att ha allt fint och i ordning med färdiglagad middag tills mannen kommer hem från jobbet, där han tjänar nog med pengar för att försörja oss båda, eventuellt med en blombukett i handen.

Jag saknade bara ett förkläde och en sjal att knyta bort håret med.

Skillnaden var väl att jag inte fick några blommor, och mina pengar får jag tjäna ihop själv, och det var inte bara Eric som kom hem utan även Tobbe. Men dom båda tyckte nog jag kunde stanna kvar om jag ville.

Dessutom skulle jag nog få panik av att va hemmafru. Om det nu ens hade varit ett alternativ i Sverige. Precis som det är i USA. Enda anledningen att jag började fantisera iväg var nog mest på grund av Erics pappas lilla skämt om att han fick ju med sig en liten hemmafru nu när inte jag skulle ha nåt speciellt att göra om dagarna.

Tydligen tyckte Eric det skämtet var lite roligt så han tog efter den insikten. Det gjorde ju även jag, för jag tyckte också det var lite roligt.

Något mer har jag inte städat. Och alla våra goda middagar har vi lagat tillsammans.

Snipp snapp snut..?

långhelg

Har haft det superunderbart sen i onsdags förra veckan.

Dom fyra dagarna Eric var hemma hann vi umgås med massa folk, i Klövern, i Holls, i Stenträsk och i Älvsbyn. Hunnit sola och till och med badat för första gången i år, ätit glass, umgåtts med min familj, med Erics familj, firat födelsedagar, varit med vidselarna i Stenis och haft middag med Malin och Frans i byn.

Det bästa av allt var att jag den här gången kunde följa med Eric ner till Gälve när han var tvungen åka ner igen i söndags.