on a more positive note.

Igår hade vi tema-dag på skolan om droger. Matildas pappa pratade, och det gjorde hon också vilket fick flera av oss att vara nära till tårar. Vi hade en muntlig uppgift i engelskan och jag blir lika överlycklig varje gång jag får höra nåt som "Lina låter ju som en äkta amerikan". Något annat positivt igår var att jag för första gången gjorde marklyft på gymmet och det gick förvånansvärt bra. På mycket gäller det att jag jobbar en massa mer på tekniken innan jag kan satsa helhjärtat på att faktiskt bli stark också, haha. Gillar när det känns som att sätta dit små mynt på varje sida av stången..
Vi fick lite sällskap av en av dom duktiga äldre spelarna på badmintonen igår vilket verligen gjorde oss alla taggade, vilket blev sjukt utveckande och grymt roligt. Gick dessutom bättre än vanligt då jag fick låna ett bra racket av Oskar eftersom mitt var så dåligt så det sprack mitt i. Så fort jag får pengar vet jag vad jag ska investera i. Ett nytt racket och träningskläder.
Roliga grejer idag, vi fick börja se filmen på den boken vi läst på spanskan. Como Agua Para Chocolate, väldigt udda bok, nog den mest udda berättelse jag nånsin läst eller sett, men den har i alla fall helt klart bidragit till rätt roliga lektioner och samtalsämen. I övrigt ägde vi killarna (lite grann i alla fall) på skridskorna på idrotten imorse då vi tränade på försvar. Vi spelade innebandy på sex pers efter skolan, och passade på att gymma efter det. Så vem har tid (läs: lust) att plugga liksom? Illa. Nu måste jag sätta igång. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback