"It's friday, friday, gotta get"...neeej, men fredag är det!

Den här dagen har varit toppenbra.
I stort sett hela engelskaklassen hade glömt göra engelskaläxan (inklusive mig, som totalt glömt den med tanke på us history:n som jag satt upp med till två igår natt).. bra för betyget! ..not.. Men lektionen var okej.
PE:n är skitrolig eftersom typ alla killar är som.. KILLAR, -apor/grottmänniskor/huliganer (på ett positivt sätt) och far runt och har ljud för sig hela tiden... hahaha.. hilarious! Stod mest och skrattade under lektionen, då vi spelade volleyboll som vi oftast gör, haha. Det roliga är att om en kille i laget av misstag skjuter bollen åt fel håll, eller missar, eller inte får bollen över nätet, hör man oftast "you suck!!" (fast inte på ett dirket dumt sätt..haha, om det nu går) men iallafall, om någon av oss tjejjer gör det så är dom då trevliga av sig.. haha. Inga "you suck"-kommentarer iallafall. Inga kommentarer eller sura miner iallafall.
Hursomhelst!

Long story men en liten utbytesstudent kille från thailand frågade om jag hade någon att gå på homecoming med idag.. Eller såå long story var det väl inte, jag pratade med en tjej från min us history, och hennes lilla spansktalande (och engelska såklart) kompisgäng, och dom frågade om jag hade någon dejt till homecoming. När jag sa nej dom sa att deras kompis, som då tydligen var Nino från thailand, ville fråga mig, så den andra tjejjen gick och hämtade han, medan jag dog lite. Och så kom stackarn där och frågade om jag hade någon att gå med.. och eftersom jag hellre hoppades lite på någon annan lite amerikanskare.. sa lite undanflyktigt så snällt jag kunde att jag inte var säker på om jag hade någon.. men om inte "....then I could go with you". Har dock hört att han har lite problem med engelskan så jag hoppas han fattade hela meningen och inte bara den delen med "go with you" i sig.. Och det dumma var ju att jag från början sa att jag inte hade någon dejt, till tjejjerna, vilket hon säkert måste ha sagt till honom........
Hjälp meeej... Stackars lilla söta killen..

Ska snart hitta på något med Majjjja, det ska bli kul! ..jojo den skolkarn (skojjar bara) hade blivit sjuk..
Vet dock inte riktigt vad vi ska göra, var tänkt att vi skulle följa med min familj till "the farmers market" som jag aldrig har varit på, och sen hang out hos nån av oss. Men nu kände sig min hostmum plötsligt inte på topp, så jag vet inte hur det blir. Men nånting blir det förmodligen iallafall!

..Jag vill inte åka hem.
Hahah, ville bara meddela det. Jag älskar att vara här nu! Sen för ett par dagar sen har hemlängtan hållit sig så gott som toltalt borta! Så underbart. I love it here.

Puss & kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback