En helt vanlig tisdag och en inte fullt lika vanlig Halloween.

Gårdagen var inte bara en vanlig måndag, det var halloweeen! Okej, jag missade Trick or Treating delen som alla tyckte var så awesome (vilket det säkert var, och lite godis hade ju inte skadat usafettet..;) men jag hade en rätt awesome kväll iallafall! Jag var nämligen på min första riktiga amerikanska dejt! Det var sååå amerikanskt.... ♥ (och tur var väl det för jag hade inga cash hemma.. Haha..neej skojjade mest.. that sounds awfull.. men lite sant var det ju också:)


Öppna bildörren själv var strängt förbjudet. Betala inträdet till the Haunted Straw maze, som vi gick på, fick jag såklart inte göra. Inte heller glassen. Nej men trots alla dessa förbud var det liksom ingenting jag klagade på ;) Haha. Det var en superkul kväll.

Det började med att han kom till dörren (mottagen av min värdpappa som tydligen sagt "so you're the infamous texter", vilket gjorde att min dejt at once fattade att min pappa jobbar på BYU ...hahah önskar att jag hade kommit till dörren en aning tidigare och fått se "i guueess?"-reaktionen...), vi gick ut till bilen, tyvärr kunde han inte öppna bildörren för mig eftersom den var låst, men när han väl sprungit runt till andra sidan och öppnat innifrån kom han såklart tillbaka till min sida bara för att öppna den åt mig iallafall.

Väl framme på parkeringen vid the straw maze nuddar jag handtaget till bildörren, för att fullföllja mina planer på att kliva ur, men får höra "DON'T touch the door!!" HAHAH... Sen gick "vi" och betalade iallafall.

Det var verkligen höstigt och kallt i luften. Och mörkt. Och stjärnklart. Älskar sånna höstkvällar. Mazen var iallafall waay better och läskigare än den som vi var på i söndags på Ef:s halloween party, i Salem.
Vi gick igenom mazen tre gången innan vi åkte och käkade glass. Jag fick en alldeles för stor glass, inte på mitt bevåg måste jag tillägga, som bara började droppa och rinna (vilket min dejt självklart torkade bort åt mig då vi skulle gå, haha fatta vad bortskämd jag kände mig). Men tanken var ju god! Rätt så sött måste jag säga. Glassen var lika god som alltid här in tha states. Det var inte heller bara vi som kommit på idén med glass eller varm choklad just då, så det blev inte så mycket one on one utan lite mer gang hang. Det var också kul!

Jag var tvungen att konstatera att svenska killar är nästan lite rude i jämförelse med hur killar agerar på dejter här. Hahah. No offence till svenska killar, det är som bara kulturen.. But you gotta love it! Speciellt om man råkar vara tjej. ;) Dock så innebär ju denna trevlighet att frågan om vad jag tycker ständigt dyker upp. Vilket är ungefär den värsta frågan man kan ställa mig. En av tjejerna som var där samtidigt poängterade det väldigt tydligt, till min tacksamhet, genom att säga att hon hatade hur killarna gör så på dejter. "Have your own opinion!" var hennes åsikt liksom. Hahah. Jag höll med. Men jag uppskattar det ändå, fatta sött ändå.

Jag kan inte tänka mig en bättre dejt. The guy that I went out with var till och med orolig, för han ville göra det till den bästa dejten ever. Han var ju medveten om att det var min första real american dejt, och var tydligen glad över att han fick ta mig på den. Supersöt kille liksom.

Kan inte fatta vilken tur jag har? Jag lever verkligen i världens high school dröm - min dröm. Och av alla utbytesstudenter känner jag mig som att just jag har sån himla tur.. dom har säkert precis lika kul som mig men jag känner ungefär så. Förutom precis allt annat här får jag utöver det gå ut med typ världens mest sociala, omtyckta och the most sweet and funny guy på skolan liksom.

I'm always gonna remember it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback