dom där omtalade "små" sakerna som gör livet "stort"



Jobbveckan spenderades i skolan, en dag i förskoleklass och en på fluxenhemtjänsten. Måste säga att jag har börjat inse hur mycket mer jag trivs på skola än inom äldrevården. Även om jag kan tycka om det väldigt mycket där med. Allt beror ju såklart på.

Men roliga barn och tonåringar och deras kommentarer är ju underbara. Några exempel från veckan:
"Du är den bästa fröken vi haft, nåånsin"
"Jag skulle önska du var min mamma"

alternativt:

"Tjenna.. snnygging!"

Till högstadiet hör också "ska vi ha dig?!" "Jaaa ska vi ha dig?! Du är mycket bättre än ..... !"
Dock även "Vad gööör du häär egentligen?" (som i varför i hela friden skulle jag frivilligt välja att vara där) och "Har du saknat oss?"

Detta blandas även med andra retsamma kommentarer och finurliga leenden från coola pojkar.

Och sist men inte minst det klassiska "HOLA LINA!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback