grym fredag

Bästa fredagen är väl ändå när nästan 20 pers är på att spela innebandy klockan 20:00 en fredagskväll. Underbart. Det var sjukt roligt som vanligt, och bra spel. Jag hade även turen, den här gången också, att inte vara enda tjejen ungefär halva tiden, och därmed även få ett väldigt obefogat, men roligt, skrattanfall på avbytarbänken. Tyvärr så släcktes lyset lagom till att vi skulle köra en sista match, mitt i det att vi stod och körde sten-sax-påse om vem som skulle stå, jag eller Oskar. Båda slapp! (Jag höll dock på att vinna, som vanligt i sten-sax-påse ;) ). Så vi fick plocka ihop i det kolsvarta mörkret, med undantag av ljuset från omkädningsrummen och några lysande telefoner.

Har även varit till Piteå idag när jag inte jobbat, och shoppat lite julklappar och presenter. Sen gjorde vi det självklara och mysiga besöket hos min söta faster. 

Kanske även värt att nämna den, här, omtalade halkan för framtida referenser? Folk som alla går likadant, som hasar fötterna för att inte slå ihjäl sig, bilar som sniglar fram i rondellerna för att inte få sladd, inställda bussar, och ambulanser och brandbilar åkandes överallt. Dessutom har vädret varit så konstigt och varmt så min astma reagerar på den annorlunda luften så fort jag är ute och rör mig fortare än snigelfart. Och jag är förkyld. Men other than that everything's toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback