the first day of the last trimester.

Så mitt schema ser ut sär just nu:
1. Shakespeare english
2. Child development
3. PE
4. US history B
5. Marriage and parenting (den ska jag dock byta ut)

Mina klasser turned out to be pretty great!
Hela dagen har varit superbra.

Shakepeare English med Mr. Selgrove, typ bästa valet. Han är awesome, vi skrattade typ halva lektionen sammanlagt.

Child development var helt okej (tills vi skulle göra några fingerdockor och jag hamnade i en..hrm.. jättebra grupp.. nej det var inget fel på dom, men nog hade det kunnat vara bättre). Dock så finns det i stort sett inga andra klasser jag skulle kunna ta då. Så om jag inte ändrar om mitt schema helt och tar typ historia då istället och tar body sculpting (som alla andra i vårat lilla utbytesgäng) så får jag väl bara ta det som det är. Jag blev iallafall av med marriage and parenting klassen som var i precis samma rum med precis samma lärare. haha.
Efter skolan slutat skulle jag snabbt spring upp till Mr. Bensons rum och fråga om han hade några lediga platser i sin fifth hour study hall klass, men då jag är påväg dit ser jag han plötsligt passera oss, gående i motsatt riktning, så jag stannar blixtsnabbt till och börjar så diskret som möjligt förfölja honom. Jag ser honom gå in i the counseling office, så jag försöker på ett så normalt sätt som möjligt följa efter, men då försvinner han plötsligt med nån annan elev (och let me tell you, det är a lot of rum där inne. Till och med en liten korridor). Så efter att ha traskat runt och frågat varenda lärare/counselor/annan personal jag sett om dom sett Mr. Benson, och tittat in i alla rum som fanns, och stött på Maja som sa att min ride var där, så var jag nära på att ge upp. Men jag tog en extra sväng, och insåg då att det enda rummet jag inte tittat in i var det där some guy som såg viktig ut satt och pratade med nån som inte gick att se vem det var. Så jag tar några steg närmare och försöker se vem han pratar med, varpå han säger supertrevligt "come in!" så jag går in och ser att där sitter han ju!
"there you are! I need to talk to you!" haha.
Så jag frågar om han har nån plats ledig fifth hour, och efter att han poängterat att han har massa platser över first hour och jag säger att jag behöver ju det fifth hour så skojar Mr. Benson, som normally är en så sträng och en envis man, och tvekar. Men kommer sen till slutsatsen Okej då. Vilket dom två gubbarna verkar tycka var skojigt. Jag blev superglad, drog på mig mitt bästa leende, sa tack, och gick!
that was my story for today..


haha nej jag har ju mer att säga.

Sen var det ju PE!
Jag hittade min plats. Om man säger så. haha. Och tack och lov blev den platsen den samma som förra terminen!

Snacka om överlycklig jag.
Då jag först gick in i pe salen och såg folket tänkte jag att många såg lovande ut, för det var en hel del från pe:n förra terminen, men sen fanns det en massa mysko fejs där inne också. Och eftersom Grover liksom anpassar vad vi göra på lektionerna efter klassens personliget typ, blev jag lite orolig. Men plötsligt dyker Jessie upp (!) och säger att då hon höll på att ordna sitt schema fanns det inga lediga platser i dom klasserna hon skulle ta, så hon valde pe istället, då hon visste att jag hade det tredje perioden.
Och basketbollar började tas fram, så tillslut drog jag mig bort från och övergav den lilla fotbolls cirkeln som börjat formas, där jag stod, med Jessie (såklart), Berit, en annan fotbollig tjej (som var i min pe klass första trimestern) och Cesar som var i min pe klass förra trimestern, och gick med glädje över till Tyler och två andra killar som stod och sköt basketbollen.

Tillslut var det lite lightning going on i mitten av planen där vi brukade vara förra trimesten så vi hoppade in direkt och sen blev allt ungefär som vanligt! Minus en massa söta killar som var med förut och inte är i min klass nu. Men Tyler kept up the "you've been swedished!" och sen råkade jag få ut nån så jag blev mött av en massa high fives på en och samma gång.
Eller ja okej, -två. hahah. Men det var på samma gång ungefär. "..haand! oj och där va en till..!"
Så började en rätt så söt kille (den ena high five:aren) babbla med mig då vi båda stod där och hade åkt ut så där blev det en konversation extra.
Hans grej var vollyboll och där stod han och undersökte sin arm (av nån anledning jag inte riktigt kom fram till för då sa han att han gillade vollyboll) och sen jobbade han med the spuds så han bygger en hel del muskler där, och sen gillade han att rida, och han hade 8 hästar, och sen höll han tydligen på med bull riding också, och ropes......
När jag plötsligt tappade tråden och frågade vad "ropes" innebar, och jag såg överraskningen i hans blick, kände jag att det var på tiden att poängtera att jag inte var amerikan.
"uhm I'm from Sweden, soo...!".
"OOOH gotcha!"
Hahah..

Och ååh, när vi efter skolan sitter i bilen och jag så glatt konstaterar för Jessie att jag hittade min plats i livet (i pe:n) och jag skäller ut (haha nej inte direkt) henne för att nån i hennes fotbolls cirkel (vilket jag förövrigt redan fått veta, av syndaren själv, att det var Berit) lyckats hit my butt with the ball (!) så säger Jessie att Cesar hade sagt: Lina is so good at basketball! It's sick".
n a was like: AAAHHWWW !
Haha jag är inte ens så bra!! Men av någon anledning tror dom det. För att jag är tjej? Och som det var idag, den enda tjejen som spelade? Aaaantagligen. Men inte klagar jag.
Life is fuuuuun typ.


Sen var det US History B. Det var rätt så nice. Fick sitta bredvid den seriöst längsta människa jag någonsin stött på. Som förövrigt jag lärde känna för första gången på pe:n idag (!) haha. Han spelar JV basket inte trodde väl jag att jag någonsin skulle känna honom, han har liksom varit den där enormt långa killen som inte går att undvika då han går förbi. haha! Men snäll och kul var han då.
Dessutom är Sandra i min historiaklass! Det var liksom ett plus.

Och jo, när jag sen är påväg ut ur klassrummet efter att pratat lite med nån snäll tjej som satt på andra sidan mig, och Mrs. Ashton, så vem dyker inte upp då?
Den där killen jag snackade med på pe:n.
"Liina!" (med deras amerikanska betoning på I:et)
Det som är så konstigt är att jag kan inte ens minnas jag jag sett honom någonsin tidigare. Han var liksom så främmande som man kan bli. Haha, vad roligt med lite överraskningar.
Jag menar, det är ju fullt omöjligt att känna varenda människa på skolan, eftersom den faktiskt är relativt stor. Men det finns väldigt få ansikten som överraskar mig så.
Haha. Never mind!

Sist och rätt så minst hade vi då Marriage and parenting.
Plötsligt höll vi på med potatisar. Don't even ask (tror att hon varit runt småbarn lite för mycket). Så den klassen byter vi ut.
Haha nejmen skämt och sido. Jag gillade den ändå lite grann. Av någon anledning kände jag mig sjukt bekväm där. Hade liksom kunnat stäla mig upp och hålla föredrag om mitt livs historia utan problem. Och läraren (som jag förövrigt kommer ha second hour iallafall) verkade lätt kunnat ge mig uppmärksamheten om jag hade nåt att säga. Vilket hon typ gjorde då jag och Maja hade nåt att säga och hon bad mig svara först.
Oh new experiences. Haha, jag har aldrig varit supertaggad över att babbla inför en massa folk.
..I och för sig kände jag mig rätt så bekväm i alla mina klasser. Och förra trimestern också. Men iallafall.

..study hall nästa!

Okej, jag vågar knappt tänka på hur länge det här inlägget har tagit, men det bara sprutar ord. Jag har förståelse om ni inte ens idats läsa såhär långt. Men som jag sa förut, jag skriver ju för att jag vill minnas alla små saker som gjort mig glad!

Och bara för att faktumet att ett inlägg utan bilder blir 3000 gånger mer ointressant är så välkänt så slänger jag in lite sånt..




Kommentarer
Minna säger:

To be honest: Jag har aldrig orkat läsa ett helt inlägg ;)

2012-03-06 | 15:09:22
Bloggadress: http://boissbaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback