Hanging with the girls in Idaho Falls.

Igår, medan folk gick till the valentines dance, åkte jag, Solvor, Maja och Lene till Idaho Falls för en massa shopping och bio! Vi mötte också Birgit så hon hängde på. Hon blev så tacksam att vi räddade henne från att vara stuck med bara hennes värdsyster, som jag ärligt talat måste säga var en rätt så awkward person. Stackarn.

Vi började med Starbucks. Efter det gick vi från affär till affär innan vi tog en paus på subway för att sen börja om på nytt igen. Då vi var klara traskade vi ut i regnet och gick till bion för att se the Woman in Black.
Efter filmen hängde vi på five guys ett tag. haha, en hamburgerrestaurang då alltså.

Måste bara berätta nåt som var så roligt igår. Då jag betalar för grejer med mitt svenska bankkort i affärerna kommer det ofta fram att jag är svensk. Och det blir mer eller mindre konversationer av det. I den första affären vi gick till hände det och jag fick höra av tjejen i kassan att hon skulle aldrig ha kunnat gissat att jag inte var härifrån, att jag inte hade någon accent. Då kommenterade även killen som jobbade där och sa att min engelska var jättebra. Jag poängterade att jag fått höra att jag har en svensk accent och hon svarade att det var kanske bara några ord hon kunde tänka sig att man kunde höra det på men annars skulle hon aldrig ha gissat det. Några affärer senare sa kvinnan i kassan samma sak, att hon hade vetat om jag inte sagt nåt.
Det var superroligt!
Även i skolan i fredags, då två tjejer ställde mig, Maja, och Lisa, några frågor om språk, så tyckte den ena att min engelska var jättebra.
Det finns hur mycket som helst att förbättra. det vet jag, men det var kul att höra iallafall!

Idag var vi äntligen i kyrkan! Haha, inte för att det är superkul men jag har inte varit där sen jul, den 25 december. Min familj har varit två gånger då jag inte följt med, men idag for vi!
Våran sunday school teacher är så rolig. Vid ett tillfälle satt jag med benen i kors, vickade på ena klacken, och höll armarna i kors samtisigt som jag pillade på mitt örhöänge som satt löst. Medan någon kille bakom mig pratade om nånting märkte jag, då även Jessie började vicka på sin klack, hur våran lärare plötsligt härmade min lite udda sittposition. Hahah.
Den här gången hade han även mig till att läsa ur ... the book of mormon.. eller om det nu var bibeln, jag vet inte.
Och eftersom jag inte varit i kyrkan sen i julas sa han efter "lektionen" att han trodde jag hade åkt tillbaks till Sverige. haha. Och så sa han som vanligt "it was good to see you". Fast han sa det till och med två gånger idag.
Tillskillnad från kvinnorna som pratar i young women så stör vi (jag och Jessie) oss inte på honom.
Idag pratade nån fränmmande kvinna om hur, om kvinnor inte behöver, hellre borde stanna hemma med barnen och inte jobba. Basically. Jessie blev super irriterad över det. En annan sa även att om man inte har ett förhållande med the heavenly father och studerar the scriptures så kan man aldrig, aldrig, succeed med det man vill i livet.
Jaha, det var en osis för mig då.
Förutom young women gillar jag att gå i kyrkan. Synd bara att ordningen är omvänd till det rätta nu, så young women är det sista vi gör. Det var ju lite roligare att göra bort det först (och att eventuellt komma sent) och sen ha det roliga kvar. Menmen.

Nu måste jag ta tag i lite algebra läxa. Det är ju redan måndag imorgon! Både lite sådär halft besvärligt och kul.
Den här helgen har varit supermysig! 

Kommentarer
Anonym säger:

Pratar ni svenska utbytisar svenska med varandra, eller är det bara engelska som gäller?

2012-02-13 | 22:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback