listen to the silence.

Som jag fått påpekat så har jag under de senaste 11 dagarna haft åtminstone 8 av dem haft någonting att blogga om. Vilket jag inte har gjort! Skäms lite. Kanske är det just därför jag inte har skrivit någonting heller, för att jag haft en massa kul för mig. 

Det började i alla fall förra fredagen med att vi tog en spontantripp rakt upp på hundbergen (mainstream) efter skolan för solen faktiskt lyste.
 



Förra lördagen var det tresco igen! Och innan kvällen satte igång drog jag, Jobi, Cristina, Jocke, och Oskar och shoppade i Luleå.



Sen tog vi en promenad upp för berget igen på söndagen, med lite mer sällskap.



Söt-jobi! 



Vi gick i skolan måndag, tisdag, och onsdag, innan vi fick långhelg. Det var soligt och vi åt en massa glass. 


Jag stukade fingret på idrotten, det svullnade och blev blått, så jag fick det tejpat. 
(Om jag fortsätter i den här takten kommer jag om 8 år ha stukat alla mina fingrar, tagga ... ! )
Vi hade styrkeåtertester på idrotten, all träning hade gett resultat i allt, och jag och Matilda krossade allt och alla i plankan och körde alla 7 nivåerna ut. Grymt glad över den lektionen och stolt för att skillnaden blivit så pass stor. 


Jocke blev övergiven av sin familj i två veckor så vi bestämde oss för att agera extrafamilj och flytta in varje gång det varit dags för middag. 




En dag (i lördags) matchade vi (så oförberett och överraskande att jag derp:ade jättefint på bilden)


En annan dag (i fredags) åkte vi på bio i Luleå och såg Iron Man 3, i 3D, med Leonado Dicaprio.


På den gråmatchande dagen eldade vi lite också, och pojkarna underhöll sig med ett pringleslock.



Sen gick vi upp för hundberget, för första gången i våra liv. 
...
 



(kvalitén på bilderna är ju striking..)

Det känns som vi har hunnit med ett helt sommarlov på de här få lediga dagarna. För att citera: "Det här är det längsta lov jag har haft", sa Jocke. Det känns så.

Och nästan ännu mer har jag hunnit med om man räknar med alla dagar sen jag sist skrev. Har nästan lärt mig jonglera, har solat en massa, gått på miljoner promenader, lyssnat på "because of you", ätit fler magnumglassar än jag kan räkna, med någon enstaka twister, stukat fingret, hängt i Luleå, shoppat, agerat personligt smakråd (aka "personlig-köp-det-här-chef") tillsammans med mina två co. workers Jobi och Cristina, ätit hamburgare på max, ätit hamburgare, ätit våran spaghetti och köttfärsås, munkar, hemmagjord pizza, spaghetti med hamburgare, sniffat parfym, fixat hår, stått på händer, ramlat ner, handlat mat, sett fyra filmer på en dag, gått och lagt mig när solen gått upp, pratat hemligheter, insett saker, spelat innebandy, sett skräckfilm mitt i den ljusa natten... och fått en massa andra fina minnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback