igår & idag.

Igår hade jag nästan lika svårt att ta mig upp ur sängen som imorse. Kom ungefär 5-10 minuter försent till svenskan där alla sitter förberedda för en "bokcirkel". "Du är sen, varför är du sen?", "det blev ändrat, du ska göra ditt idag", "jo, du ska göra med mig för vi har samma bok", var ungefär vad jag möttes av, och min reaktion blev nåt i stil med:
"Va? Nä ...jaha, okej?"
"Och så går du på det!"
Haha, ibland undrar jag om jag kan vara lite väl godtrogen. Speciellt då hela min klass (tekniskt sett bara Jocke och Jobi) lyckas lura mig. Visste ju att jag skulle vara klar på tisdag.
 
Lite annat kuligt från igår, vi (jag, Matilda, Jocke, och Johannes) tog en liten promenad på byn då vi hade hål. Sportgrejer, leksaker, utförsäljning på skor, och röda korset, är alla saker som blev mycket roligare att titta på istället för att plantera sig i sofforna på skolan i ca tre timmar.
Men höjdpunkten igår måste ändå ha varit att jag (med vissa (väldigt positiva) påtryckningar..) efter en av tre gratis gånger på gymmet köpte mitt efterlängtade gymkort! Sen hängde jag där i typ en timma med Matilda och Jocke.
 
Efter en kort och lite annorlunda fredag i skolan, där jag jobbade själv på spanskan, och faktiskt lärde mig nåt på tyskan, tog jag ledigt från franskan innan lunchen, och gick hem för att följa pappa till flygplatsen eftersom han ska utomlands i två veckor. Sen körde jag hem. Och därmed älskar jag att ha körkort ... Handlande det första jag gjorde, och sen, i min självständighet, körde jag till gymmet. Cyklade i en 30 minuter och körde armar och ben i 30 till. Skulle kunna hänga på gymmet ofta. Bra är väl det då det är det som är meningen! Grymt kul i alla fall.
Nu ska jag fortsätta försöka vara vuxen och bo själv, och kämpa emot tendensen jag just hade att börja prata med mig själv. Jag har varit ensam i ungefär 8 timmar nu...
 
Haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback