universitetsinspiration och en massa "högtider".

I tisdags fick vi åka på ännu en rätt så givande dag, angående framtidsinspiration och universitetsval. Kom hem med en decimeters hög av kataloger och broschyrer, en (väldigt uppskattad) vattenflaska, ett läppsyl, en massa kassar, och ungefär 8 pennor till. Även lite idéer, och erfarenheten av att ha lyssnat på en väldigt rolig föreläsning av en rätt känd komiker (Marika Carlsson). 
 


Kom dessutom hem till hembakade semlor som mamma fixat. 



Så fettisdag och alla hjärtans dag på samma vecka. Det ser nyttigt ut det. 
Nu var det ju dock så att chokladhjärtarna kom med pappa då han handlat någon sätta-upp-köksbordslampan-på-i-taket-sak imorse och fick det gratis. Tur för mig.
...



Det sorgliga var att jag åt från den högra halvan, men flyttade upp chokladen som var kvar nertill, då jag skulle ta kortet, för att det såg så tomt ut, som att jag snart hade ätit upp alla. I min ensamhet.
Men jag erkänner ju ;)
Ska jag vara helt ärlig hade jag velat ha en nalle. En sån där supersöt, supermjuk nalle från konsum. 
 
Nej men skämt å sido. Här ska vi inte klaga.
 
Igår var jag och jobi duktiga och pluggade psykologi i flera timmar. Då jag kom dit började vi med att tolka på en parabol bakom skotern haha, men efter det satte vi igång! Sen tappade vi fokus i ett par timmar och jag fick mina naglar målade av Cristina, men sen kom Axel (psykologigeniet #1) förbi vid 12 då han slutat jobbet och hjälpte oss lite grann (kanske lite mer än "lite grann" men, you get the point). Kom hem och kom i säng vid halv 2, och med min förkylning som jag upptäckte efter idrotten igår orkade jag inte till skolan idag. Sov till tre, så nu är jag lite mer laddad inför imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback