universitet, dissade idéer, och palt.

I torsdags klev vi på bussen vid skolan 6:30 på morgonen för att åka till Umeå. Även om universitetet inte är bland dom nyaste tyckte jag om det! Det var en rätt så inspirerande och givande dag. Och det var skönt att få lite mer insikt och information om universitetslivet. 
Tror jag lyssnade på Hurricane av 30 seconds to mars minst tio gånger under den tre timmars långa bussresan dit. Även några gånger på vägen hem. Föreläsningen om polisutbildningen måste ha varit den mest intressanta av dom jag hann gå på. Vi gick även på en om psykologiprogrammet och sist gick bara jag och Anna på en om arkeologiprogrammet (vilket var typ det tråkigaste vi någonsin lyssnat på, sorgligt nog). Missade några andra bra föreläsningar, som en om juristprogrammet. Lite kanske det gör saken bättre att jag och Jobi han plocka på oss lite mer godis från alla skålar, prata med snygga människor ( minus "iskor" ) från UNIONEN, och få gratis fika. 
Några fler plus var elitarmbrytaren man kunde utmana (och titta på..), och den rätt så goda kycklinglunchen vi fick. 
Det blev en väldigt lång dag då vi kom hem vid 7:30, men en rolig sådan i alla fall.
 
I fredags lyckades vi käka ute igen (gissa vems idé!), jag, Johannes, och axel, men den här gången blev det i alla fall på h2h. Vilket var supergott. Och jag inser nu hur ofta det måste låta som att jag äter ute. Och jag inser också att det är ju nog sant. Men. Man lever bara en gång ;)
Sen fick vi tråkigt så vi hyrde (!) en film från konsum. The Hunger Games, och kollade på hos mig. 
I lördags, efter många om och men, ett långt skypesamtal, och dissade idéer (om att plugga bara för att det är så random på en lördag) så for jag, Oskar, och Jocke, tillslut till Jobi och chillade hos hennes med lite folk. Vi spelade maffia (standard), det var så länge sen sist så det var superkul, och sen det där namn-på-lapp-i-pannan-spelet. 
Under dagen var det dock sorgligt nog för kallt både för att vi skulle idas fara på Jokkmokksmarknaden, och för att backen skulle vara öppen så man kunde åka. 
 
Idag var mamma duktig och lagade en massa hemmagjord smaskig palt till middag som jag åt efter vi varit på gymmet. Lyxigt.
 
Det fanns mycket att plocka på sig på universitetet i Umeå. I kontrast till allt godis fick vi även med oss små söta tandborstar. Och sen en hel del broschyrer och papper. Och inte att förglömma några coola pennor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback