världsliga ting.


Igår var jag ledig. Vilket jag förövigt är/har varit (enligt schema) hela veckan förutom att jag jobbat extra tisdag och idag. Jag gjorde ingenting. Sov. Kollade på tv. Åt middag ute med pappa. Hittade hallon i trädgården. Och åt en massa honung med te. Och kände att det blev lite för mycket socker. 
Gott som attan i alla fall.
För att ta igen gårdagen bestämde jag mig för att ta tag i städningen då jag kom hem efter min 7-12 arbetsdag. Fem och en halv timma senare är jag klar! 
Dammsugit, dammat, torkat, städat, rensat, tvättat och renbäddat, i hela huset. Allt till de fina tonera av Red och Einaudi. Ok vårat hus är inte så stort. Men det behövdes så jag är nöjd.
 
Förövrigt insåg jag att nästan alla mina vänner är på andra ställen på denna jord än lilla byn. En reser runt i Europa, en är i Stockholm, en i Magaluf, och tre stycken i Turkiet.
Men on another note, kommer ju kungen hit imorgon. Till byn alltså. Så det jämnar väl ut sig. Eller..? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback