flyt.

Gick och la mig vid 12 igårkväll. Såg då smset som Johannes skickat oss andra om info om långfärdsskridskoråkning skulle komma upp på itslearning efter kl 21. , insåg ju jag att jag missat då dom andra fick veta att vi skulle ha det på idrotten på morgonen idag. Liten överraskning där, men det gick ju superbra och flöt på hur bra som helst imorse då Alexander time:ade in och var söt och körde förbi och hämtade mig innan vi åkte. Lite skönt att börja 10:15 också. 
Så iallafall åkte vi (jag, Matilda, Alexander, och Poe) långfärdsskridskor på sjön i Lillkorsträsk och var ute i ungefär 2 timmar. Mysigt med fika, och lite ny snö och stora snöflingor som singlade ner över allt då vi var ute och åkte. Lite julkänsla där! Första gången jag testat långfärds också, mycket roligare än vanliga skridskor! 
Sen blev jag så snällt avsläppt på vägen hem också, bytte om, och fick ännu mer lyxskjuts då jag lyckades time:a in att vara klar då dom andra skulle gå och äta. Så som sagt, flöt allt på super. Mest tack vare en glad Alexander med bil. Haha. Hur som helst, känslan av att vara så där kall, fast varm, som man känner då man kommit in i värmen efter att ha varit ute i minusgrader ett längre tag.. så härligt och mysigt! Som då man var liten och kom in i värmen efter att ha varit ute och lekt i snöhögarna i flera timmar.
 
Jag och Matilda fick iallafall missa spanskan och efter lunchen hade vi studentmösseprovning!
Sen traskade jag med snabba steg hem och körde sen till posten och hämtade mitt körkort som kommit! Kvällen spenderades sen med bilkurragömma med Axel, Johannes, Emmy, och den andra Johannes. Skojigt! Speciellt då Axel lät mig köra hans bil nästan hela tiden. Haha.
Tur man har snälla kompisar känner jag idag! (Och alltid annars också för den delen!) :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback