the perfect thursday - prom plans, hangouts and movies.

Haft en superbra dag, hängde med Jacob, Jessie, Jordan och Brayden, efter skolan. Jordan, som frågade Jessie till prom, behövde hitta matchande slips till Jessie's klänning så efter skolan åkte jag och Jessie med Jacob och Jordan till affären och försökte hitta rätt färg. "Pinky-beigey" is how Jessie described it. Haha. Ah dom behövde hjälp med att hitta det.
Sen hängde vi med Jacob och började kolla på andra Lord of the Rings filmen och så dök Brayden också upp.
OCH, I'm gonna get to go to prom! Eller okej, då tar vi det på svenska också - Jag kommer få gå på balen!

The story behind that var:
Jacob "felt bad" för att han inte frågade mig. Uppenbarligen ångrade han sig sen han frågat den andra tjejen långt innan. Haha. Så han tyckte jag kunde ju bara hänga med på the day date och till dansen också om jag ville och bara hänga på. Det tyckte jag skulle bli alldeles för awkward. Vilket det skulle ha blivit här. För du har din dejt och din grupp, ingen går och beblandar sig med alla andra på dansen.
Nate, however, hatar danser. Så under våran "history" lektion i tisdags föreslog jag:
"Hey you should just go to the day date with them and then I could come too and it wouldn't be awkward!" (All excited sådär).
"Yeah! So we'll just go to the day date and not the dance?". Det tyckte han var en bra ide.

Idag efter skolan mötte jag dom vid skåpen och frågade om dom planerat dagen.
Sen säger Nate "Ah I'm so glad we don't have to go to the dance, we can just..." bla bla bla.
Jag "svarar" typ: "yeaahh... ehm.. well, hm, heh yeaah..."
Där upptäckte han att det var nåt jag tänkte på som jag inte riktigt fick ur mig.
"What?"
- Ännu ett förvirrat svar från min sida som inte visste riktigt hur jag skulle formulera mig.
"Whaat?"
Sen tillade jag tillslut det jag fick ur mig ordentligt:
"Well, it's like my only chance to goo..." Sa jag med så mycket "but never miiind" i min röst som möjligt.
Men hans svar blev:
"Well we could go!"
"What? Really??"
"yeah?!"
Han som hatar danser. Där gjorde min chock så han fick ta emot lite instängd over excitement och en kram.
Okej det var ju inte nåt traditionellt sätt att bli frågad till en dans, tekniskt sett blev jag ju inte ens frågad, men vem bryr sig?! Har väldens bästa grupp med världen bästa vänner att ha kul med hela dagen. Det kan ju inte bli bättre?!

Toppen, nu har jag en dag på mig att hitta en klänning. Tur att Stephanie ska till IF imorgon iallafall för att hämta Jessies klänning, så följer jag bara med och ber till gud att jag hittar en! Haha.

Sen var våra planer att kolla på den sista filmen imorgon. Får hoppas vi har tid med det efteråt om jag drar till Idaho Falls.

Anyways, skolan var bra idag. Min hjärna har tagit sommarlov för länge sen by now. Vilket göra att pluggandet får lida. Jag gav det iallafall ett försök och spenderade lunchen i biblioteket. Precis när jag går in dit är Jacob påväg därifrån så han säger att han ska bara gå och äta nånting och sen komma tillbaka.
Fick tjorva med nån teknikkvinna för att få ett nytt lösenord till datorerna där inne, men hon var snäll och hjälpsam. Och hjälpte mig. Medans nästan ingen annan av dom som var där inne kunde logga in heller.
Sen kom Jacob tillbaka, och efter en stund kom Nate, Jordan och Brayden också. Då klockan ringde hade vi suttit och google earth-at Sverige och mina (föredetta) hustak vid älven i lilla Älvsbyn.
Då vi "gick" till storgatan i byn (och bilden var tagen på hösten) sa Nate:
"It looks like Berlin!"
HAHAH. Way to connect it to our history class..
Det var där vi hänge på lunchen. Coola ungar är vi ju liksom.
("favorit" i repris? Ja jag har lite brist på passande bilder.. men det var faktiskt
exakt där vi satt).

Ah men allt som allt. Superbraigdag.
..yay I'm excited!
Love my new sweatshirt också - Madison tennis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback