Home sweet home.

Jag tror jag borde uppdatera lite minsann! Det har inte hänt nånting väldigt speciellt så jag har inte riktigt känt behovet av att skriva nånting. Hade det varit i början av mitt år hade det nog varit annorlunda. Då hade alla småsaker som nu är vardag kännts som väldigt speciella, annorlunda saker.

Igår upptäckte jag ett kuvert från EF liggandes i köket. Jag tog upp det och läste innehållet, och upptäckte att det var information om vilken "wave" jag skulle åka hem med. Jag hade blivit placerad att åka med Wave three - femte till sjunde juni! Det går ju inte alls med tankte på att min mamma åker hem harifrån 13 juni. Och förövrigt tänker jag inte åka hem så tidigt! (hihi)

Jag tror att möjligheten finns att jag kan säga till om att jag vill ändra vilken wave jag vill åka hem med. Jag hoppas bara att det är lika lätt sagt som gjort! Känslan att veta att jag ska åka hem, att riktigt ha det bekräftat är hemsk. Vare sig halva tiden är tre dagar, en vecka, eller en månad, av en utlandssemester, eller ett halvår av mitt high school år, så är känslan alltid den samma. - "nu ska jag snart hem". Men för tusan, jag har ju nästan lika länge kvar som jag har varit här! (okej, hoppas jag iallafall, om jag kan stanna hela juni). Jag ska inte låta den känslan ta över, jag har så mycket mer att uppleva och en massa kul! Jag lever min dröm, och det slutar jag inte göra bara för attjag har mindre och mindre tid kvar att göra det. Jag älskar verkligen att vara här. Jag känner mig hemma. 

Denna helgen har varit otroligt lugn och mycket läxor har jag inte haft heller. Det har varit skönt. Idag hade jag faktiskt hoppats på att få åka till kyrkan klockan 1:30 efter en lång, skön och lugn sovmorgon. Men vi gick aldrig. Mest troligt för att min värdmamma känner sig lite förkyld och så. Det positiva är att jag har kollat på lite the Vampire Diaries avnitt! Spännande spännande..

Förövrigt har jag bestämt mig för att överge dom amerikanska onyttigheterna och börja träna för track! Efter skolan varje tisdag, onsdag och torsdag till klockan 5 tränar dom. Jag har förövrigt missat typ två veckor, men det ska inte spela någon roll eftersom det är rätt så frivilligt. Track börjar nästa termin och är femte perioden. Vi får väl se om det är nåt för mig.

the senior sweatshirt på bilden (inte för att man kan se den så bra.. tihi,
har ingen annan bild på den, so that one will have to do for now).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback