Sondagkvall.

Sa for ett tag sen akte Maja harifran efter varan lilla sleepover. Vi har i stort sett bara slappat och kollat pa massa filmer eller serier. Idag, medan alla andra var i kyrkan, passade vi pa att kolla pa en skrackis. Insidious. Vi gillade den, eftersom vi fick hjartattacker ett x antal ganger. Dessutom, just da nat laskigt precis hade hant i filmen fick vi varsin extra hjartattack da nanting plotsligt dunkade i golvet bakom oss (i koket). Vi gav varandra varldens blick och Majas kommentar var ungefar precis vad jag tankte: "Are you KIDDING ME?" Haha! Jag gick och tittade efter men absolut ingenting hade akt i golvet.
Lite senare sag Maja vad det var. En tvattkorg i plast hade ramlat av tvattmaskinen. Det forklarade varfor jag tyckte det hade latit som en plastbunke hade trillat i golvet.
Det var lite roligt.

For att borja dar jag slutade, sa hoppar vi tillbaka i tiden, till i torsdags.
Ja. Inte sa vart mycket speciellt hande i torsdags dock. Vi hade en vikarie pa matten. Samma som jag hade i engelska innan jul, hon som gav oss fika. Hon ar sa awesome. (inte bara for fikat dock). Som en kille i min engelska klass sa da: "You would make a great black lady". Haha, det var en ratt bra beskrivning!
En kille kom in i klassrummet lite sent, varpa hon, Mrs. Mason sa: "You'll have to go down to Mr. Telford's office". Killen lod (tva prickar over o:et) och borjade vanda om och ga tillbaka mot dorren, da hon plotsligt sa "No I'm just kidding" - foljt av "Oh, the power..!".
En stund senare kommer en till kille in, annu mer sen. Han hinner satta sig pa sin plats innan hon avbryter sig sjalv for att fraga vad han heter och sen tillagga "I'm sorry you'll have to go down to Mr. Telfords office".
Helserios.
Han borjar ga mot dorren, och jag kanner hur alla tankte ungefar samma sak: Hon skojjar va?
Nar han nastan ar framme tittar hon upp och ger oss en lurig, lite skurkaktig blick, innan hon sager "I'm just kidding!" och hela klassen (som fram tills dess varit knapptyst och forvantansfull) brister ut i varldens skratt.
Dagen efter det hade vi militarkillen igen. Den som vi hade i engelska innan jul, dagen efter vi hade Mrs. Mason. Lite ironiskt? Haha. Han ar ocksa en rolig typ. Da vi gjort klart testet vi hade rakte det ungefar med att atminstone latsas som att vi hade nat att gora ifall nagon kontrollsnubbe (rektorn kanske?) skulle komma inknallandes.

I fredags hade Lisa (som jag skrev tidigare) sitt artonarsparty. Vi holl till i ett gymnastikstalle med studsmattor, sumobrottardrakter och det dar obligatoriska halet, fyllt med en massa skumgummi, att hoppa ner i. Superkul!
Efter tva timmar dar akte vi till Lisas (stora, lyxiga) hus (med stor soffa dar vi klamde in oss) och kollade pa film.
Efter borjan av en lite mysko film slutade det med att vi kollade pa Hot Rod.

Sen var det lordag och Maja kom hit.
Det ar sa skont att vi ar lediga imorgon och pa tisdag. Veckan kommer bli lagom lang (kort) och den har helgen gick alldeles for fort iallafall. Dessutom maste jag LASA (med tva prickar over det forsta a:et) som tusan (!!).
Hoppas ni har det bra! Med tanke pa att jag har det sa bra sa ar det ju inte mer an rattvist. For lever i min drom det gor jag verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback