Is there life on Mars?

Den här dagen har varit helt okej. Inte min bästa dag i livet, men vad gör det. Skyller på att det är mån...tisdag (bra minne eller?).
Nåt jag kom på att jag glömde skriva som jag tycke var lite roligt, var att än en gång lyckades Sandström turn out to Sandstorm. Det var in english class i torsdags då vi höll på att jobba på våran broschyr, och jag skulle använda min mejl för att spara den och grejer, och en av killarna i min grupp såg mitt namn på min mejl och bara: "Sandstorm? Is that your middle name?" (eftersom jag har två efternamn så var det i mitten då). Jag: "Sandstrom. ..n no I have two last names". Och en av dom andra killarna upprepade mitt efternamn och konstaterade att det lät coolt, Star Wars-ish typ. Hahaha..

Imorse, first period, fick vi sitta i en ring på golvet. För att försöka få oss lika uppmärksamma, och faktiskt brydda, som vi var på dagis. Sen fick vi världens tråkigaste uppgift att ungefär modernisera språket av olika delar Julius Caesar så resten av klassen ska kunna förstå det. Inte lika originellt som Mr. Hagge, och andra, kanske kan tycka?

Imorgon fyller Vilma (utbytis från Danmark) år, så på fredag blir det birthday party! På torsdag tänkte jag dra mig (med Solvor) till en Ef aktivitet igen. Vi ska tydligen dekorera valentines cookies. Haha. Alltid roligare att göra nånting nytt än att inte göra det.
Och på lördag drar vi förhoppningsvis till Idaho Falls för shopping och bio! Jag, Maja, Solvor och Lene, eftersom ingen av oss frågade någon till the Valentines dance som är på lördag så måste vi ju leva livet på annat håll.

Jag har just kollat på två avsnitt av Life on Mars (US version, som jag inte ens visste fanns då jag började kolla på the UK one. Vilken förövrigt inte fanns på netflix). Elle ja, jag kollade på det första. Det andra slog jag bara på och lät det bli sällskap och betalade inte alls uppmärksamhet (I didn't pay attention..hur man nu säger det på svenska..) eftersom jag slog på min dator. Som ni kanske märker. Men iallafall, nu när jag inte kan kolla på fler avsnitt av the Vampire Diaries på netflix (fanns bara säsong ett och två), så har jag iallafall en ny serie. haha. the Vampire Diaries får jag kolla på på datorn.

Nu är klockan typ nio. Jag är trött. Och jag vill inte vara trött imorgon. Såå bed prep. på g! Har varit så duktig också så jag har sparat min läxor för study hall:en third period imorgon.
Men, jag städade faktisk upp en del och did the dishes då jag kom hem efter practise, eftersom,
# 1: det är sån jag är
# 2: jag kände spänningen i luften mellan "varför blir det alltid såhär?" och "sluta tjata" - parterna i huset
# 3: jag tycker om att hjälpa till
# 4: min värdmamma städar jämt och hon blir så tacksam och glad då jag städat eller hjälpt till med nåt, speciellt som jag gör det utan att hon behöver fråga (tills skillnad från vissa andra, hah).
Hon blev så tacksam så jag fick en kram.

Nog babblat. SÄÄNGEN KALLAR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback